torsdag 22 april 2010

ljug

idag Har jag lurat en elev. Jag hörde att två av mina elever var inne på dass tillsammans, två killar, det har varit stökigt och oroligt hos oss länge. jag var nyfiken plus att jag ville veta va det var fråga om stog utanför å försökte höra va de sa eller gjorde, då började dörren öppnas och jag flög ner på en bänk bakom. de var skamsna och verkade oberörda- nej de låssades va det.
sen mötte jag den ene killen som sa att när de var på dass så bjöd han den andra kille på ett tuggummi.
-med låst dör på toan sa jag.
ja sa han
de tror att fröken är dum i huven ...

sen när jag satt själv på arb.rummet och jobbade knackade det på golvet och den lilla sjuan frågade mig
-hörde du vad vi sa?
jag tvekade och sen sa jag
- ja det gjorde jag
poijken höll på å bryta ihop.
jag sa att han kunde komma in och prata om det om han ville
han satt sig i soffan och undrade om jag verkligen hört.
-ja jag gjorde det sa jag med en alvarlig min.
han blev knäckt och sa att mamma och pappa skulle bli tokiga.
-vad säger mamma om detta då , chansade ja...
-nej det är pappa, jag får ingen , moppe, osv osv...om jag använder tobak.....

så fick fröken veta va de gjorde på dass.

men jag har lovat honom att inget säga, han grät och jag tror att det var som han sa, han blev yr och rädd och ska inte testa igen, å så grät han lite till.

Nu har jag fått en remiss till ögon. Lika bra det. Men lite läbbigt m ögondroppar som ska vidga pupillen... men...men...

Inga kommentarer: