onsdag 8 september 2010

Långt sen ingen syn

hej

Kere dagbok. Lovade en Roger att jag skulle blogga lite igen.
ringrostig...
Man sköter ju mkt av det häringa på fejsbok nuförtin...
I alla fall, va ä nytt här då?
Jo:
Pluggar bild 3 nu jobbarhalvtid pluggar hundra, men det låter saftigare än det är.

Anneli bor här nu i 10 v när hon gör sin dietistpraktik i Mora. Det är ovant att vara sambose igen. men det är kul och lättsamt för man ä ju tvvå och så har man varann. Lite svårt har jag för att inte kunna göra exakt som jag vill hela tin. och så har jag skämsningar för att jag inte kan sitta still i soffan. kan sitta 3 min sen måste jag gå å kolla nått.

sen kommer nog stavfelen att bli än mer överväldigande här eftersom jag förra veckan spillde soppa i tangentbordet. u och komma är mest soppiga. det var en såndär pulversoppa från blå band el dyl. minestrone eller nått.....

har köpt en cyclocross sen sist tror jag. fantastiskt kul å ta upp det igen. åkte siljan runt på bra tid för mig i juni!

å så var det då valet. Jag 'är rädd för jag tror att allijan-sen vinner och fy fan då kommer de å riva ner hela jävla värlfärden, det som ä kvar.

är fashinerad över gruvarbetarna i chile, hur ska det gå?

nu är det snart idol-förnedringstv. jag kollar de första veckorna sen när det är mer typ seriös sångtävling lägger jag ner. politisk korrekt...eller inte nå alls.

jahapp, då har man bloggat igen då. dags å törka sig och gå till tvn för en tre minuters sejour!

6 kommentarer:

Roger L sa...

Oj, känns som jag tvingade dig att skriva...
Ena dan googla runt på Korså, andra tvinga folk att skriva. Hmmmm...
Oops, Idol börjar. Jag fortsätter senare.

Roger L sa...

Cykla Siljan runt är för mig så tröttande att jag inte ens vill tänka på det, men good for you! Jag är nog för lat för sånt, jag vandrar hellre trots att jag knäckte knäna i somras.
Jag säger bara så här, hade landstingspolitikerna i mitt landsting styrt Sverige hade all sjukvård koncentrerats till Stockholm utan att de ens skjutit till pengar till flytten. Då har vi här en ohelig allians mellan sossar och höger här.
Fan, och jag jobbar mitt i det.

Peace,
Roger

Modesty Blasé sa...

nä så skant du känna! det var kul, det blir nog lite mer tror jag visst. när nån läser äre ju kul.hmm. du jobbar mitt i att...som vadå?

Roger L sa...

Jag jobbar på kemilaboratoriet på sjukhuset NÄL. Har blivit förflyttad från Uddevalla när de flyttade den mesta delen av verksamheten 3 mil bort. Helt plötsligt måste man tillbringa ännu mer tid till att ta sig till jobbet, utan att få mer betalt förstås.
Kaos är väl det bästa sättet att beskriva verksamheten på sjukhuset det senaste året.

MEN, jag har ju ett jobb, jag skall vara lycklig och tacksam....bah...

Roger

Karin sa...

Men... hur kunde jag missa det här inlägget? Minns inte att jag läst det. Stackars Roger fick inte mycket till livs tycker jag. Ett ynka inlägg i september och sen inget förrns nu.

mer blogg tycker jag!

laiwi sa...

Haloo morris hur många bloggar ska du ha då? har helt missat denna...har du kollat in AKs nya bilder på blogg nr2, ses L