tisdag 20 april 2010

Man samlar på sig...

...Både saker och år.
Jag köpte racerhoj för 9000. jag köpte pimpgrejjer till min gamla montain. jag köpte stereo, jag köpte camelbakryggsäck.

Jag samlar tillsammans med alla en massa år. År är bra att ha.
Men inte det som kommer i kölvattnet.

Jag gick till optikern och skulle fixa nya glasögon. Han tyckte jag skulle mäta ögontrycket eftersom man kan det hos optikern nuförtiden. Det hade jag ingen aning om. Och eftersom jag fyllt 40... Tydligen var det lite högre risk för grönstarr om man var närsynt. och när han säger tryck, och grönstarr. så blir jag skraj. jag har ju haft högt blodtryck när jag haft min ångest, men i ölvrigt ligger jag bra där. men det är en av mina nojjor, att ha för högt blodtryck... så jag tänkte fan...

och tror ni8 inte på fan att han säger att du hade högt tryck på ena ögat,( det var inte så jävla lågt på det andra heller... )
Jag blev lite " nej" men inte klnäckt som jag trodde4 jag skulle bli,

jag har jämt tänkt att grönstarr är en mkt farlig sjukdiom- inte bara i ögat- utan att det beror på nått som inte är bra. jag tror jag har tänkt högt ögiontryck-. högt blodtryck., men så är inte fallet, som jag fattat i alla fall. och jag har KAMMAT nätet.som ni förstår...

det jag har fått fram är att det är ett kammartryck i ögat man mäter det är så att kamarvätskan bildas hela tiden och det gamla måste rinna bort. det är non kanal som är trång när man får högt tryck.
en del har högre trydk utan att det är nått fel
vanligt är att ha 16 i tryck,
det kan vara en följd av diabetes e v ev ev nått annat har jag inte kommit fram till. maen jag blir skraj att det är nått i kroppen som jag ännu inte vet om som ger dessa symtom( jag har iofs inga symptom än....) i viket fall så tycket ahn att jag skulle komma in denna v och göra ett till och så skickar man en remiss om det är över 25.

var in igår
då var trycket 27 och 29. ajaj,

Men hur tillförlitligt är detta?
hon som mätte jobbade fram tills i höstas som byggmaxjobbare, nu kassabiträde.... och så...jaja... i alla fall vill jag att de skriver remiss. hon skulle haffa optikern idag och jag ränknar med att han ska ringa. annars ringer jag imorgon och ber om remiss.
grejjen är att man kan få sämre syn tom blindhet..... i det långa loppet. och då blir jag ju också skraj. jag kan inte bli blind
jag ska ju köra bil och måla tavlor och titta på fina människor och saker osv osv...
nu fattar jag med att det inte är nått man blir i ett nafs...blind alltså ... men ändå.....

då kommer tanken på att man är gammal. för på nätet står det uppmuntrande " ca 50 procent av folk över 75 har glaugkom( grön starr)...
och jag som tror att jag ska kunna skaffa barn m lämplig barafar... jag och a..jo jag tackar ja, gravid och grönstarr och fan och hans moster( rainfelt och kosabon sakoni)

för övrigt är jag nöjd med tavlan jag ska sälja till skolan.

och jag har fina böcker att läsa:
jag var en arier och i woke up this morning and felt so gay

jag läser just nu:
homofamiljer
och lyssnar på ligga som ett o av frimansson

1 kommentar:

Karin sa...

Hoppas du får en remisstid snart, så att du slipper oroa dig. Det är säkert ingen fara. Låter ju lite humbug nästan när det är fd byggmaxbruttor som gör testen.

Men se till att klämma i med en bebis nu, så att vi kan ha sällskap i bebislandet. Och det är bara att förbereda dig på nojor upphöjt till tusen. Först hela graviditeten och sen när ungen väl är ute. Jösses vad jag oroar mig för allting hela tiden!