måndag 22 mars 2010

stereon: Idag längtade jag hem till den när jag var på jobbet. joråmensåatt... men ändå har jag inte lekt med den sen jag kom hem.

skidåkningen: Snön stog som dunbollar i luften igår så då tänkte jag att det måste vara fantastiskt i spåret idag. men det var det inte. det var totalt ospårat i hela Stångtjärn. Men ändå luktar jag sur tantsvett. ungefär som en plastmatta som ...blivit gammal el dyl. och nej jag blev det inte bara så där, utan jag åkte 35 min också.

läsningen: Jag har så mkt att läsa så mkt kul, kolla bara: boken om överklassen tar n0og slut idag. en bok om sveriges folkhemsbygge, industridesignbok från rean m fina bilder och mkt text, varav jag kommer att hoppa den mesta texten, södagsdens reportage om urban expration; de som ä ute i gåpngar under marken osv och krälar och kryper, nya filder har kommit, fortfarande i sitt skyddande plastomskag ligger det på min säng och väntar så inbjudande, kupetidningen om mia skäringer, hem& hyra, ottar, ja ...men varför sätter jag mig inte å läser då?

målningen:Det var hårt igår, det belv så skitfult när jag skulle måla fejjan på en tjej måla över måla dit, måla över, bestämde mig för å ge fan i pillet, men det sket sig måla över, men sen bara satt fejjan där...ska strax gå ner och kägga ett lager färg på!

barnen: som ska komma ur min mage. Vart är dom då? Vart är dottern jag ska åka saab med från mockfjärd och berätta hur det kändes för mig när jag var 14 år och satt i en saab på väg på samma väg och man kunde rita i imman på fönstren och regnet gjorde skymningen mörkorange där utanför och man önskade att bilen aldrig skulle stanna. det var så skönt att gunga fram och skumpa och svänga och bara vara i mörkret i ingemansland.

korsstygnen: jag längtar efter dom med. Jag ska först ta de ytor som är längs kanterna, sen ska jag ta färg på måfå. Men fint kommer det att bli.

1 kommentar:

Karin sa...

Heja Morr! Se till att få tag på lite spermier nu, så att det blir lite kiddisar innan du blir en gammal tant på riktigt. Kan du inte sätta in en efterlysning i FK?

Jag har också min Filter kvar i plasten. Tänkte ta med min till förlossningen. Typ nästa vecka då???

Jag stickar ännu en ful filt åt Eddan. Hon ska baske mig inte frysa flickebarnet!