tisdag 23 mars 2010

snö igen, meninte gör det nått

...För det kommer att smälta så fort så, och det är bra med snö idag för då kan jag snöa inne här.

nyheter: Sjukvårdsreformen i Usa!
Asså... gud var bra! äntligen. Jag ahr nästan varit lite rädd för usa för att de lämnar sina folk i sticket. Det är liksom så sjukt att en rik nation inte har kunnat ta hand om sina svaga och sjuka. Det är ju som i nått djursamhälle!.
men nu styr obama upp det!

målning: Inte blev det nått igår. men idag blir det. Igår var jag för degig efter skidorna.

datorer och prylar: Idag var jag och köpte en plattskärm till datorn. jag har iirreterat mig på den här fettingen(fatman) ett tag den tar plats från min lilla etta och den suger i sig damm.
och detta mina vänner eller vän.... det är ju inte så mnånga och läser mina eminenta inlägg.... är den första plattskärmen som kommit in i mitt hem. jag kommer att fira detta m välling ikväll. men än har jag inte kopplat in de så jag vet inte hur fin och bra den är än.
Den kostade 150 kr och det är inte fråga om häler i utan syrrans son jobbar på --------bolag( ett stort rött tegelhus med nått mjukt hörn aldeles vid östra. häör i stan extra och de skulle byta ut skärmarna så de skulle ha 150 kr till fikakassan. toppen för mig och det är en 17 tum som är fyrkantig- precis vad jag ville ha. de här avlå¨nga skärmarna verkar svåra då man måste sitta å vrida huvvet för att se allt på skärmen. Så nu köps här finfina teknikprylar slag i slag! Leve prylarna och kapitalismen.och så jävla dyr är den inte heller, min kapitalism. men kul!

hollywoodfruar:Montezama igen... hon är allt bra.... ja... va är hon... men hon är i alla fall.

1 kommentar:

Karin sa...

Honeyboney, har du någonsin sett en skärm som INTE är fyrkantig? Besserwissern undrar om du inte avser kvadratisk, till skillnad från rektangulär. Om så är fallet kan jag inte annat än hålla med. Det ska vara kvadratiskt. Min förra Mac var kvadratisk. Den nuvarande är rektangulär. Me don't like. Det är för fult med det avlånga. Men vad skulle jag göra? Jag hällde ju köttsoppa i kvadraten.