söndag 7 februari 2010

söndag

Jamen!

Det blev ju en bra helg detta här.
Längd m fadur i sakta mak m fika på ett disigt runn, och ett soligt runn i snabbare tempo idag.
systerkväll hos annelie. de fick locka med nybakt bröd och några pringels.
Fixade några tavlor som fått löst hängande dukar!

Ikväll kommer det förhoppningsvis en dam som ska göra korsstygn.

Jag är lite rädd för en kassörska på konsum. men igentligen borde jag inte vara det. hon är ganska ung och sur och jag tror att hon inte gillar mig. hon hejar inte hon säger bara vad det kostar och hon är kompis med min peza granne som flyttade nu i helgen. det finns många tankar i mitt huvud när hon sitter i kassan. jag tänker att de snackar skit om mig för att jag kanske har visat att jag inte gillar min granne som kastar 265 st fimpar från sin balle och kastar ölburkar och snus i trapp och ute. och spelar så man får problem. och det för att jag känner mig tantig då. och den här grannen har jag haft som barn på fritids en gång i tiden. ja att man tror att andra har så mkt tid över att de skulle kunna hålla på å tänka så mkt på mig...hon är ändå...fyyyy... urrrrssss!

1 kommentar:

Karin sa...

Å nu sitter du här och skriver om henne på plokken och allt! Kan du inte börja tokprata med henne istället? Börja berätta om helt extremt ointressanta grejer i flera minuter, om saker Assar gjort och sånt. Bar för att bli riktigt irriterande. Det kunde ju vara kul!

Min kompis blev en gång tillfrågad av en påflugen kassörska hur det egentligen vad meeed henne. Anna lackade ur på den nosiga approachen så hon svarade sanningsenligt och berättade varenda jäkla intimt problem hon hade för den stackars tjugonågonting spettan bakom disken. Efter det frågade hon aldrig mer, utan log bara nervöst varje gång Anna kom in i affären.