söndag 14 februari 2010

Ok jag är en stalker.

Man är på facebook. man skulle bara kolla vad som hänt sen sist( 10 min sen)

Man får syn på nån man känner igen/ kände igen från förr. Så är det färdigt.
man går in på den. dens polare och kedjan är igång. man hamnar både här och där.
OCH man känner sig dålig som gör det.
Som inte har så fränt och lyckat liv som de har.
man är en looser. En dubbelloser som inte bara är ful, tråkig och sinnessjuk, man är dessutom en stalker. jamen grattis!

Sen kommer ångesten.
"Vänta lite nu, finns det inte nån funktion på facebook nuförtiden som gör att man kan kolla vilka som har varit in på sin sida..."
braa. inte nog med att man är helt jävla tokig. Nu vet de som inte skulle veta att jag varit där..... då får de vatten på sin kran:
-kärringen är galen.har alltid varit, kommer alltid att vara...hur kunde jag...

Man reflekterar över sitt liv. Hur ser folk en utifrån? När de ska bedöma en efter vad man lägger ut på nätet. på fejsbook, på bloggen. Vad visar man upp? hur väljer man det man visar upp och varför just det?

Man vill bjuda på sig själv, man tycker man har nått bra att komma med ibland.
Men när det här kommer i lite fel händer?
när nån som inte gillar en läser det man lagt upp när man var glad, när man tyckte man hade nått att komma med. När man ville bjuda på sig själv. Inte vara så jävla mainstreem och bara lägga upp en putsad och fin yta, där man valt ut det finaste och smartaste.

Det kanske är så att när man blir darrig när man inser att folk kanske hatar en ännu mer för att de sett när man tokat sig, ska man då fortsätta ha en facebook sida?
en blogg?
gör man illa sig själv?

och varför i helvete ska man gå in och läsa sånt som kan såra en? när man tror att saker och ting är vända mot en. Man kan ändå inte påverka.

tänka efter...

1 kommentar:

Karin sa...

Kära Morra, Gud vad du är modern som dras med sånna här 2010-talsproblem. Fattar du vad inne du är? Varenda människa med blogg och facebook måste fejsa dessa funderingar förr eller senare. Jag har vridit och vänt på det massor av gånger. Skulle nästan kunna kalla mig expert. Kan vakna kallsvettig ibland över saker jag lagt upp här eller där. Det är en del i det hela.

Man får se till att säkra upp sig så gott det går. Skaffa limited profiles, lösenord osv så att man kan begränsa vilka som får se vad.

Sen får man väl helt enkelt träna sig på att komma ihåg att ingen älskar alla. Det finns alltid nån som stör sig på en och det finns alltid nån som man själv stör sig på. För det mesta är det nog ingen som tänker så värst mycket om en.

Såvitt jag vet finns ingen funktion som gör att man kan se vem som varit inne på ens fb-sida. Gör det det så borde det finnas en cookie som lagrats i din dator och den talar väl bara om ip-adressen ändå. Tror att det är lugnt. Annars kanske jag nu fått anledningen till att T's ex dolt en massa på sin fb-sida. Haha! Det är inte bara du som stalkar... :)

kram på dig knasfia. Jag gillar att du finns både på fejan och här.