fredag 11 september 2009

fredag


Jorå.... nejmen såatt... ja...
jag minns min vecka i ord och bild...

på Hajskol brände vi raku. Det var en slitig och rolig dag. När man bränner lera i raku ugn sätter man ner föremålen i het ugn och tar ur dem direkt från den brinnande elden. kastar ner grejjerna i sågspån, då tar de els och då täcker man med mera sågspån så syret kvävs...eller elden... då får man fram färgerna på glasyren och härliga krackeleringar. det tog hela dagen och man luktade mer böckling( rökt) än en riktig böckling, alltså inte en gayböckling.

på barnskolan känns det mest som jag gör korta inhopp. Haft bild med åttorna idag och man är lätt mör efteråt, det är himla kul , jag blir så engagerad så jag blir knollrig i fötteran.
jag har svårt att avgöra om lektionen är för:
skrikig, tjafsig, för mkt babbel från mig osv. men av reaktionerna att döma så är kidsen nöjda!!!

på hemmaplan, tycker jag att jag har för mkt grejjer.
influensan har jag nojat för , men inte alls så mycket som jag skulle kunna ha gjort. det är jag glad för.

Aftonbladet har n¨ån sjuk rubrik idag "därför har kvinnor sex" står det.
Ja vad ska vi tro?
förslag någon??

apropå kvinnor och ses. Min nuvarande bokläsning är "våtmarker" av en tyska, det är en mkt vidrig bok, sex och sex... det är kroppslighet och sex dragen till en spets som jag aldrig kunnat drömma om, och då menar jag mardrömmar. en lätt kvälvningskänsla kommer allvarligt över mig ibland.
några exempel:
hon slafsar runt naken med underdelen på toasitsar i offentlig miljö för att suga upp så mkt bakterier som möjligt
hon för sina eggna tamponger av papper som hon lämnar i hissar, på element.
Hon petar upp ett finger i muffen varje gång hon är på dass för å checka läget.
Hon pratar bajsanalsex
Hon äter upp sina finnar.
Hon har hemmoröjder som hänger ur röva på henne i klasar xom hon låter männin sätta snoken i

äh fy fan nu räcker det.

jag vet inte varför hon skrivit boken. kanske är det nån protest mot det sjuka i mediernas uppmålning av kvinnor och sex. jag vet inte.

1 kommentar:

Kakan sa...

Nämen fy faaaan vilken äcklig bok! Jag kommer aldrig någonsin läsa den. Tror fan det att du får mardrömmar. Jag kommer få det bara av att ha läst ditt blogginlägg. Huhuhu!

Ja, varför skriver man en sån bok? Lite intressant att fundera över ändå.

Åh vad glad jag är att ingen av mina skrivkursklasskompisar sysslar med sånt. Skulle inte fixa att ge respons på texterna då.

Jag vill oxå rakubränna. Har ju i alla fall fått måla lite i veckan. Alltid nåt!

Skit i att analysera lektionerna. Så länge kidsen är glada så är det bra. Man gör alltid en himla massa fel som lärare, om man väljer att fundera på saken. Skit i det och ha bara kul. Jag brukar tänka på mina absolut tråkigaste och sämsta lärare som jag haft, är jag sån kanske? Nä, det är jag inte. och då är det ju bra.