onsdag 8 juli 2009

zink+koppar= ?

...Och ändå har jag googlat på det och kan inte. Men så hade jag älgen i kemi också....

Men ändå , jag kallar dig för "gruvan"(guld??)
Nu är jag lugnare igen, jag är med dig, och ja..... det där dravlet om att älska sig själv och allt, vete fan om jag tror på det ändå....och ja, det låter Törnblomsianskt så det gör ont i en. Låter väldigt mainstreem och uttjatat!!!
nog har jag älskat, men kanske inte alltid mig själv...så nog kan man älska hit och dit utan att vara 100 klar med sig själv.
Btw: "våtmarksförfattarinnan", älskar hon sig själv?


Städade garderoben igår och hittade en fin gammal bok vi fick när vi gick i sexan om mens, inte konstigt om man tyckte det var mystiskt och konstigt efter att ha läst den. mkt fula illustrationer och texter som:
" Det är också viktigt att hålla golven rena hemma, särskilt i badrummet. Svamp från fötterna eller naglarna kan nämligen hamna på golv och sedan spridas till underlivet."

???????
okej, jag brukar också sitta naken på badrumsgolvet och gnugga runt minst en timme per dag. särskilt på sommarlovet när jag har tid på mig.

" ...härifrån förs menstruationsblodet till de yttre könsdelarna. Här finns bakterier av olika slag och dessa bryter ner menstrautionsblodet och då bildas ämnen som kan ge upphov till dålig lukt"

Inte konstigt att man jämt varit hysterisk för allt som har med muffen att göra, tänk om man luktar illa....
och menstruationsblod, är det nått annat slags blod???

Men hur var det nu med den där legeringen?

6 kommentarer:

sten + trä sa...

Zink och koppar blir väl mässing, eller Messing kanske man ska stava det...? Jag hade f.ö. också den gode älgen i kemi. Så det kan du itne skylla på, hjärtat!

Anonym sa...

att du skrev itne, hade det nån symbolisk betydelse??
du vet , du är ju inte ensam om att skriva det så. och jag menar inte jag själv

naturligtvis! fan att jag inte fattade att det var Messing. jag fattade ju att det var TTobbisen dag 2 men inte att det var hans nämn fan vad puckad jag är. förlåt toorben som du fixat och jag fattar noll....

Dr. Koppar, Zink, Nickel sa...

Nu skrattade jag så att jag fick ont i magen. Fan vad jag måste lukta illa, jag som är så dålig på att städa badrumsgolvet. Hade ingen aning om detta. Antar att vi inte fick någon sån bok på min tid. Här har man vandrat i mörker!

Men nog är väl menstruationsblod annat än vanligt blod? Det är väl liksom uppblandat med lite slemhinnor eller nåt annat guck. Inte rent blod alltså, därav namnet. Och kanske är det så att de där bakterierna på yttre könsdelarna (säkert att de inte skrev framstjärten?) kanske gillar just det där andra gucket. Usch, vad äckligt!

Dr Koppar och Zink sa...

Grattis Sherlock....du har löst den mensblodiga mordgåtan med den mystiske doktorn...

..Älgen i Kemi....men frågan är vem du hade i Sexualkunskap??? Det är inte bara Michael Jackson som lider av en förvrängd världsbild och vaneföreställningar....

Vad har lärarna på Västra gjort med en del av mänskligheten??

Dr Messing

Doktorn sa...

...och förresten...Våtmarkskvinnan gör exakt det du beskriver......

Hon gnuggar golvet....utsätter våtmarkerna för kopiösa mängder bakterier för att kroppen ska bygga upp ett försvar av sekret, slem (eller vad det nu kallas. Jag fick inte heller någon undervisning. Hade säkert samma lärobok som ni, fröken MC).

...enligt Våtmarkskvinnan ska lukten som uppstår dock vara attraherande.....Förmodligen skulle både Freud och Darwin hålla med....tvålen tillhör ju inte evolutionen direkt.....så strunta i att tvätta badrumsgolvet i sommar...

Modesty Blasé sa...

moderkakan: hahahah golvet i gs i ditt badrum kanske är lorrtigt, men för det är nog inte du det. om du inte gör som jag då...
hahahah den boken har du klarat dig finfint utan!

Legeringen: ja... i sexan hade jag den gode majlis du vet! men jag tror det var sjuksyster bökman som prånglade ut de där jävla böckerna... och man kan ju undra varför jag spart den?