söndag 3 maj 2009

nej

nej ingen utällbar försubro i mexitegel,det har jag slagit ur hågen. jag tror mer på kaj ps ide om att formgjuta i plast. och då inte vilken plast som helst utan i abs plast. jag vet att man gör så i finland. man formgjuter tydligen båtar där som ska vara mycket robusta. jag tänkte som så att jag kan bygga en gjutform som har både golv stöttor och ett litet tak som man kan montera på själva husvagna. en gånggärns konstrution som man så att säga viker åt sidan så den inte tar plats då jag transporterar vagna. man viker stöttorna åtsidan. kopplar loss taket på förstukvisten och viker den inåt , lika så med golvplattan. sen när jag kommit fram dit där jag ska sätta upp na så fäller jag bara ut allt och fäster med haspar i sidorna. jag tror det kan bli bra. jag håller just på och mailar till det dära företaget i finland och hör om jag kan komma dit och gjuta i deras lokaler. tack kajp för tippset. oj nu börjar rapport

Inga kommentarer: