onsdag 6 maj 2009

Jag kastade ut han! som man säger i dalarna


Han var ju lite trökig så nu har lillagubben fått återgå till sin helgjutna husvagns entre.

Jag kände att jag fick för liten plats. Jag ville också vara med och kommentera min samtid. Så nu ska jag äntligen få bre ut mig, vigla upp och kabba ner...

På den nya bilden kan ni se en big Jim campingbil.
Precis den hade jag när jag var liten. Gissa om det var underbart att få den. det var som i en dröm. En bil till barrbisarna och en big jim docka till. och det var campingmöbler med till bilen. fränt.

Jag bjöd på en sån på tradera för en vecka sen. idag såg jag att en tant bjudit över mig. funderar starkt på att bjuda igen. men vart ska jag ha den då, om jag vinner den?
den är ganska stor. och hur kul är det igentligen?
när nostalgin gått iväg?

eller så skulle man kunna göra nån snygg installation( in sha allah, tyckte jag det lät som, läser just nu "flyga drake" och då säger de så, jag gillar den frasen känner jag.)

installation var det ja... där man har en big jim gubbe på campingresa i en bokhylla. men det måste vänta tills jag bor lite större i så fall.

just nu inser jag att jag måste ha nått gemensamt med lilla gubben i alla fall, här talar jag för fullt om campingbilar och vad var det lilla gubben gillade.... connections överallt.

Min big jimgubbe var duktig på att..........
såhär var det:
Big jim barbiedockorna hade en knapp i ryggen så man kunde röra haden och armen med den. till jim tillhörde en trädgren som man kunde hugga av med hjälp av ett svärd jim hade i handen. tjoff tjoff liksom. ni fattar rörelsen?
snart skrotade jag den plastiga träbiten som skulle föreställa nått bambugrejs tror jag.
sen satte jag hans hand framflör de oranga kalsongerna på honom och så tryckte jag på ryggen....upprepade gånger.

idag är jag en normal...kvinna på 39 år.

5 kommentarer:

Biggan sa...

Big Jim-campingbil, smurfhus, megasized lycko-troll, dockskåpsmöbler, radiostyrd bil, jättemonchichi... var månde detta sluta? Det blir nog leksaksmuseum på Källtorpsvägen snart.

Cookie sa...

Jag hade ingen big jim docka själv, men brorsan hade ett par. Problemet med dem, som jag minns det, var att de var liksom lite för små för Barbie. Jag gillade inte alls hur de tog sig ut som par. Nej, jag fick vänta tills jag fick min Ken-docka innan det blev något hootchi kootchi för mina Barbiesar.

Sånt lyx som campingbilar fanns inte i min värld. Fast jag har för mig att jag fick något slags sminkrum eller så. Min kompis hade en cool bil till sina Barbiesar.

Om jag skulle köpa några gamla leksaker på blocket så skulle jag satsa på gamla fisher price-grejer. Dagens fisher price är inte alls lika fina. Vi hade en flygplats och ett dockhus som var grymma! Leker med dem än idag när tillfälle bjuds.

Modesty Blasé sa...

biggan: jaaaaaa, om du vill kunde du få bli museeiintendent. Vill du det? du kan få ha din matrosmössa på då...

cookie: hm, du säger big jim var liten och kort brevid skipper och gänget. är det därför jag tycker det kan vara fint med lite kortare killar??? jag tycker det är lite snyggt. killar och killar, ja men jag menar faktiskt just killar.

fischerprice flygplan! menar du det med hål för 4 gubbar att sätta i flygplanet med blå dörrar man öppnar som på ett riktigt flygplan?
det älskar jag! och deras gamla p hus med hiss som man vevar upp och plingar

Anonym sa...

Jag hade en Big Jim....plastbiten var till för att utöva krateslag med knapptyrcket på ryggen och plastplankan gick i två delar......det fascinerade mig mycket....jag ska letaq efter Big Jim på mammas och pappas vind nästa gång jag åker till Dalarna.....och så ska jag och Big Jim träna karate igen för första gången på trettio år.....Oj, vad Big Jim kommer att bli glad ;)

Torr-Ben sa...

Det var Torr-bens som hade en Big Jim...min underskrift förvsann


Torr-Ben