fredag 1 maj 2009

hej kaj p

va kul att du hittat hit till min blogg. jag vill prata mer med dig aldeles straxx först ska jag bara prata om förkylningen så ni vet och så. jo jag är bättre nu. men jag är inte bra. men jag har i alla fall inte varit till meksiko. det kan jag vara glad för.

jo kaj p, jag har ju inten grill alls jag. eller jo en gammal i husvagna. men den är en ihopfällbar en som jag vill elda med äkta björkved i. och jag tycker varken om briketter eller kol. jag vill göra det på det riktiga viset. från början. tycker det blir godast så. visst skulle jag gärna ha en gasolgrill men det är lite dyrt. hade tänkt att lägga pengarna på husvagna i år igen. försöker få till ngn slags förstukvist som man kan fälla in när man åker. jag håller på å tänker på om man kan bygga i lättbetong. och sen ansluta till husvagnsskrovet med gånggjärn. kanske kan det bli bra. jag funderar vidare.
men i alla fall, grillninga:
det är ofta svårt för min björkved brinner så sakta och det blir så lite kål så det går inte att grilla kött nå mer nå. så nu är det mest siljans chark korvar jag bränner på. Men så som vi riktiga kärlär säger:
en rekti körv mä brö dä jörå susen dä. å en dansk fadöl till, de er dejjligt!. åh jag längte redan till semestern när jag hör de dära orden i örona.
men du kaj p, eller råger mer... om du har nå mexitegel kvar kanska jag kan få köpa nåra bitar av dig. kanske kan det va nått att gjuta en förstobro i? lagom lätt eventuellt.
eller är det lite osmakligt att göra i mexitegel i dessa dagar?
svininfluensan kommer ju där ifrån. man vill ju helst inte stöta sig med folk.
nu ska jag gå å snyta och tempa mig.

1 kommentar:

Roger (igen) sa...

Hördudu, mexitegel tror jag inte på när det gäller tillbygge av husvagn. Däremot vet jag flera duktiga hanteverkare som formpressar glasfiber och får till det riktigt bra, det kan vara skärmar till en gammal amazon eller liknande och det är lätt att nita fast vid den bef. karossen. Resultatet blir mycket neutralt, ev. skarvar spacklas och lackeras över med ett näst intill perfekt resultat. Känner en kille i Ängelsberg som tra upp beställningar om du vill veta mer.

Det blir väl inte mycket till grillning på björkved, du? Då kan du lika gärna skaffa microvågsugn med grillfunktion, den fungerar nog bättre och ryms lagom i husvagnen din. LG har prisvärda modeller (bl a på onoff).