tisdag 28 april 2009

förkyld


Har drabbats av förkylning. Jag tror mycket väl att det kan bero på alla snoriga papper folk lägger i de sladdriga plastpåsarna som hänger som soppåsar i tågvagnarna. . jag tömmer ju dem.

nåväl.
jag har kikat i bilsport vi minns, husvagnkatalogen och i min volvos reparationshandbok.

I lördags börjad min förkylning. jag var hemmavid och satt vid köksbordet och lät det tunna snoret som kommer först att droppa på ett bra hushållspapper som jag lagt i tredubbla lager på köksbordet. jag har köpt ett med extra bra uppsugningsförmåga. det gjorde susen. det gick inte igenom på bordet en enda gång. det fina i kråksången med att göra så var att min näsa kunde droppa utan att jag behövde ha handen under. det blir så läskigt då.

det jag road mig med när det droppade var att titta ut på gräsmattan där ett gäng unga vuxna hade ngn slags fest. en del hade lustiga vita hattar på sig och de grillade så lågorna stog ut som plymen från en raggarrävsvans under köttet. en trevlig stämning hade de. det kändes nästan som jag var med på festen faktiskt. jag tog några kort på dem ochså . kanske ska jag sätta in det i albumet ändå!
de sjöng några fina vårlåtar och de dansade. det tokiga var att de hade med sig en soffa ut på gräset.
vid ett tillfä'lle smög jag mig ut på balkongen och tittade på dem.
Måste jag tillägga att jag hade väldigt trevlig?

2 kommentarer:

Roger More (extra allt) sa...

Men det vet väl alla som har sysslat med grillning eller som vi americanos säger, BBQ, att det är bara (och då menar jag bara) gasol som gäller om man ska pressa mer än tre biffar med snittvikt 250 gram. Såna där engångshistorier kan du på sin höjd sota ett paket wieners med. Det kan du hälsa dina grannar. Det är faktiskt lite av en skandal att de ens får kallas för grillar. Ska gjuta om plattformen till min egen inbyggda gasolgrill i mexitegel nu i helgen tänkte jag. Jäkligt gött att komma igång med säsongen faktiskt. Har några ribs i CajP:s marinad som väntar på flammorna... Blir fint med bea och pommes. Skål broder!

Dominika Starańska sa...

Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.