torsdag 16 april 2009

bollsparkning

Jag har haft ledigt idag.
ioch med att jag jobbar helger har jag luckor mitt i veckan rätt vad det ramlar på. Idag var jag ner på kjell o kompani och för er som inte vet är det lite som klas olsson men lite mordärnare. mycket data och annat. jag hittate inget utan jag gick mest och tittade. det är ett bra ställe.

jag såg en man som hjälpte mig när jag byggdde på min husvagn lite, det är förresetn därifrån bilden här på bloggen är, när jag byggde till husvagna, som jag brukar säga.
jag har en gammal cabe -74a. jag byggde till na på höjden så ja ha som ett litet sovloft uppe på klosettavdelningen.
karln jag såg på stan var i alla fall med och tipsade mig lite kring det bygget.
ja han såg jag i varje fall i stan idag. han såg inte mig. alls.

jag har fått väldigt månbga kommentarer här på bloggen om just den bilden, så nu vet ni vetgiriga och hugade läsare det!
man vill ju vara tjänstvillig jussom.

kan även säga att jag förra sommarn låg tre veckor på på silvköparns kamping det var gött.
om anita å hasse från vindeln läser de här så tjena husvagnsgrannarna, vi ses till sömmarn!!!

i alla fall, innan jag drack kvällskaffet så såg ja nåra grabbar i 14 till 19 års åldern som sparka boll mot ett högt hus med låga fönster som jag bor granne mmed. det var nära ögat att några rutor skulle gå. ja var ut på den franska ballkongen och sa till dem på skarpen. de sa nått om mig. men jag låssades inte höra utan gick in och tittade på rapport och nu så¨g jag att det kanske kunna bli sol till helgen.

2 kommentarer:

Vän av ordning sa...

Ja se det tycker jag var alldeles rätt å riktigt. Dagens ungdom behöver få veta var gränserna går för hur man får uppföra sig i våra gemensamma grönområden. Äntligen någon som vågar säga ifrån! Det behövs fler som du runt ungdomarna! Titta bara på fryshuset. Inte blev det så bra heller. Du borde starta ett byggkollo för värstingar där de får lära sig att döda och tillaga sin egen mat medan de bygger sin egen husvagn. Det vore manligt.

Den faderlösa sa...

Vet du lilla gubben, du ser precis ut som min pappa när han var ung. Fast med lite mindre hår. Spooky!