onsdag 21 januari 2009

hur gick det sen?

ja jävlar ja. jag skrev ju om eleverna sist jag knapprade här.

1:an har åkt skridskor och hållt på att dö av utmattning. han fick lov att gå hem för att han orkade inget mer. men han hade gått hem en timme för tidigt så honom fick vi ringa tillbaka. han hotade och svor och skulle tamejfan aldrig gå hit.
hör vi det? aldrig!!!
sen sa vi att vi måste ringa hans pappa.
han skulle komma direkt.

2:an kom till skolan. stack innan första lektionen hann börja. jag ringde mamman och berättade att hon avvikit. mamman visste det. hon hade tagit bussen hem för att sminket var fult. tvättat sig. målat om sig och kom tillbaka halv tio.

3:an är studiemotiverad och kämpar vidare. det var skrivtipsen som vände honom. få se hur länge det håller i sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset! Jag ska komma en timme försent till jobbet i morgon och skylla på att mitt smink var fult.

Anonym sa...

Mrrak! Jag tycker att det är mkt tråkigt att Du inte vill anamma mina förslag och ideer betr. bloggens framtida utveckling. Hade sett fram emot den spännande "dalarna goes östtyskland"-linjen som vi diskuterade härom dagen. Det är inte första gången jag tyngd av besvikelse lämnar Din sida. Med hopp om förståelse och ett ökat gensvar för mina förslag
/Din sidekick, B.