tisdag 27 januari 2009

Lungen stasi


jamen... det fattar man va?
eller tycker ni det är långsökt?

lungen sta di ... säger man i dalarna där jag är från. Det betyder "lugna ner dig".

Bilden längst upp är hämtad från filmen "De andra". Den handlar om hur stazi...eller vilka det nu faktiskt är... avlyssnar folk. innan muren faller.
Den är inte alls lika bra som "goodbye Lenin" men ändå bra!


och kom ihåg att mina intentioner med denna djupsinniga blogg är just att avlyssna min samtid, tränga ner i de innersta av nutidsmänniskans innersta kvarkar och försöka beskriva den säregna tid vi lever i. (Som på bilden här ovan tänker jag mig själv, sittandes i ett rum där jag tar upp etervågorna från era egna eeg sändningar .. rakt in till ...mig faktiskt. och jag har inte blivit paranoid. UTAN DET HÄR ÄR SANNINGEN!!!)
Eller hur...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag funderar över vad de två korslagda bananerna symboliserar...?

Anonym sa...

Ja jag fattar ju ingenting alls jag. Inser att jag blivit extremt stockholmifierad eftersom jag inte ens har hört det där dalauttrycket.

Men så länge ordet "kvarkar" finns med i texten, så är jag nöjd. Kvarkar vet jag vad det är och det tycker jag om. Jag kvarkar gärna varje dag.

Tack för mig

Anonym sa...

"människans innersta kvarkar"....hmm..kvarkar är ju ett astronomiskt fenomen....svart hål är ju ett annat....hur blir det.."Människans innersta svarta hål" ...svarta hål är ju sådana som slukar all materia som kommer i deras väg...och inget vet vad som finns på andra sidan...
Nu börjar jag förstå var FRA har sitt hemliga högkvarter....fint pyssel på startsidan...har du dammat av det gamla paintbrush-programmet igen???

//Herr T

Anonym sa...

Kvarkar är exempel på elementarpartiklar som finns på subatomär nivå, dvs hör till atomens minsta beståndsdelar. Så de finns allt i människor också. Vilken otippad diskussion på den här bloggen förresten. Det är högt och lågt om vartannat. Rena Gröna Lund.

Anonym sa...

Ja det är noga med definitionerna, inte minst på en så seriös sida som den här! :) Har ni haft momentet kvantfysik på Solen än?

Modesty Blasé sa...

åh vad härligt äntligen lite diskussion här på mitt alternativ till snillen spekulerar.

här på akademiker bloggen är det noga att man håller redapå sina kvarkar så de inte svirrar iväg upp i stratosfären på gruvliga irrfäder.

kvarkar det är ju det finaste vi har inom oss. Barnen i rinkan har ju till och med dansat , nästan, till kvarkens lov.
solens elever har gått längre än så. Nu håller vi på med en interplanetär kartläggning av mygdala.
och paint? nej jag jobbar i ett helt nytt bildbehandlingsprogram som heter pro 0,04 pixel.

Modesty Blasé sa...

Korslagda bananer??halleluja... ett sånt helgerån. som alla andra redan har sett vill jag bara påpeka för bananflugan att det där är hammaren och skäran i sin mest bolsjevikiska form. spatsiba!