onsdag 3 december 2008

Skolbloggen som tar upp kampen mot Timbro


... tycket fru K att jag skulle profilera mig som, alltså som en skolblogg.
Det skulle verkligen vara nått det som en spark rakt upp på skolvärldens förståsigpåare. Om jag gjorde långa utläggningar och tyckte politiskt okorrekt och dessutom capslockade och kastade om ord och stavade fel och syftade åt helvete och svor och skrev och mellan varje ord istället för komma och började mening med liten bokstav och slutade en annan mening utan punkt och allt sånt jag nästan dagligdags sysslar med här.

Kanske vore det mer bullseye att starta en dysleksiblogg?

Karins andra ide här på inlägget var att starta en internet baserad skola. där läraren skriver mail till kidsen om vad som ska ske, eller i bloggform...
gu vad skönt vissa dagar man kan sitta och skriva hemmifrån och barnen kan vara inlåsta i nå slags bås en å en och få mat intravenöst. vi löser pengaproblem och skolproblem m mobbing ocxh allt här på bloggen ikväll. bättre än timbros förbannade tankesmedja. efter detta är de paj och platta. maries rimsmedja den bästa är. gör som alla andra -enjoy

1 kommentar:

Karin sa...

Bra jobbat dalälvan! Jag ser fram emot nästa lysande inlägg, sprängfyllt med konskap och nya hänförande idéer.