lördag 6 december 2008

Bertil Perrolf och nummer


Jag tänkte på "Skivor till kaffet" imorse.
Är det nån som lyssnade på det programmet?
Bertil perrolf åkte ut nånstans, till exempel ett åldersdomshem eller något turistmål som lockade främst pensionärer.
Därifrån sände han nämda "Skivor till kaffet". Det sändes förmiddagstid och det var musik varvat med miljöbeskrivningar och intervjuer med ortsbefolkningen.
Det var ett smågulligt program som jag minns som någor tryggt. Det var nått i det som jag som tonåring kunde uppskatta (men absolut inte säga till nån levande själ, inte ens erkänna för mig själv på nått sätt.)

Att jag kom att tänka på det här imorse då?

Jo jag hörde inledningen på "Ring så spelar vi" där programledaren( nej inte Hasse Tellemar) läste upp slutsiffrorna för vilka som skulle få ringa in idag.
Ja och det var där jag började tänka.

På min tid, tillbaka på skivor till kaffet tiden så var det jämt bara en slutsiffra till Ring så spelar vi. Har vi fått så mkt folk i landet så vi måste ha två slutsiffror för att kunna begränsa antalet ringande?

Och så tänkte jag på att det ändå blir nått folkligt att ha sådanna program där det från norr till söder går att ringa till priogrammet. Hade vårt land varit stort som USA hade det inte funkat med 2 slutnummer. då kanske 8 slutnummer hade varit aktuellt. Och ni förstår ju själva vad tokigt det skulle ha varit... vi som bara har fem nr här på glesbygden.

1 kommentar:

Karin sa...

Slutsiffran ja, jag kommer ihåg att de även hade det där med slutsiffran på God morgon Sverige när man skulle ringa in. Jag minns aldrig att det blev 8.