tisdag 2 december 2008

grillsamling


En uppmaningatt skriva fick jag från Karin, som för övrigt har märkt att en spökskrivare grasserar i bygden.
Och detta när det lackar mot jul...

Uppdateringarna på sista tiden har varit både få och skrala.(när inte spökskrivaren har gjort en raid.)

Snön kom i knarrande kaskader idag. Skönt. Jag vill åka skidor och skridskor på isen. Har letet nån stuga att kura ihop inuti innan jul. det verkar tjockt uppåt dalarna. vi får se om det blir nått.

fy fan vad oinspirerande jag skriver nu. jag sitter ju och klämmer som fan här för å få fram nått. Som att sila en stor jävla saffransdeg genom jag vet inte vad...

Nått som har engagagerat mig på slutet då?
Det kan ju vara en ingång till intressantare skriverier...
Kommunen ska dra ner så in i helvete på skolan. Lärart jänster dras in, undervisningstiden höjs, de svaga eleverna kommer att få ett helvete och halka efter. Lärarna kommer inte att kunna göra sitt jobb. Det kommer att bli svårt för alla, så kan man nog säga.

Jag klipper ur gamla allerstidningar, bilder som är så skitfina,från 60 och sjuttiotalen.
Sen klipper jag ur sköna meningar från samma och andra tidsningar.
Fogar man sedan samman dessa kan det bli så skruvat och sjukt. Problemet är bara vad jag ska ha dem till.
Kylskåpsmagneter?
ja visst, men det blir ju hur många som helst. saxen har gått varm...
Sen känns det redan gjort. Det är farligt nära Jan stenmark. Jag ska ta kort på några av alstren så får ni hjälpa mig. alla horder av folk som är här inne....jo jo, jag menar...här är ju en naturlig träffpunkt. Som grillen var på den gamla goda tiden

1 kommentar:

Karin sa...

Jorå lilla dalälvan, nog skulle det här kunna vara samlingspunkten för det smygintellektuella Sverige. Det skulle kunna vara en tankesmedja som skulle få timbro att blekna. Om du bara uppdaterade liiite oftare.

Varför profilerar du dig inte lite mer som skolblogg? Jäklar vad alla fröken duktig därute skulle sätta i halsen om du kom farande med dina caps lock-inlägg! Men visst fan är det galet med alla nedskärningar i skolan. Hur ska man överhuvudtaget kunna uträtta något vettigt? Kanske vill de att man ska införa internet-undervisning i grundskolan? "Fröken Karin bloggar idag om grodyngel" Fan, det kanske skulle funka? Jag kanske är en idé på spåren här!

Tycker du kanske att jag borde hålla mig till min egen blogg och sluta profitera på utrymme här i din fina dalälveblogg?

Förlåt.

Hej så länge!