lördag 29 november 2008

Jag är lite förvånad över att ingen har haft vett att kommentera den fina dalälvan bilden som jag har som presentationsbild här på sidan.

det var ett satans mörker ända fram till klockan aderton ungefär. man kände mest för att kedja fast sig i någon vilt främmande men gladlynt människa som kunde ta med en hem till sig, lyfta upp den där domedagsmulna himlen ett par tusen meter upp så att ens tankar kunde få rum därunder, men ingen sådan person dök upp, åtminstone inte under den tid vi befann oss där på gatorna, mellan de där husväggarna som verkade kunde falla ned över oss när vi minst anade det. jag är inte så inspirerad av marcus birro som det kanske verkar. tvärtom.

Slog in en julblomma på hemköp idag., Då såg jag att gårdagens SVd låg där helt gratis och fin, jag har bärgat hem den, nöjd över att ha spart 15 kr, man får inte vara dum.

Ikväll undrar jag bara var Chips Kiesby befinner sig. Eller Big Bengt. Han från High Chapparal.

4 kommentarer:

Karin sa...

Va? Har jag inte kommenterat älvan? Det trodde jag att jag gjorde direkt!

Jag måste ju erkänna att jag inte direkt läste in den här djupare innebörden i din utmärkta bildkomposition, men nu när jag fått bakgrunden framstår den i ett helt nytt ljus.

Vilken könstnär du är! Och poet!

Modesty Blasé sa...

jo karin du gjorde nog det... men mitt minne är inte som sig bör...

och . nu ska det erkännas. kanske hade du det på känn. men det är inte jag som poeterade,,, det var anneli, hon kan sånt. jag bidrog med första meningen och näst sista tror jag.
och btw, igår kollade jag igenom mitt ringförråd...och hittade ne... tumring... från ...guldfynd....-

Karin sa...

Va?? Har du en spökskrivare på bloggen? Det var det värsta. Det är klart, jag borde ha reagerat på att det var ovanligt få omkastade bokstäver i orden. Och inte en enda caps lock session.

Karin sa...

Men kom igen nu då! Har spökskrivaren gått på strejk eller???