tisdag 16 september 2008

vet inte

... vad det ska vara för överskrift.

O har just varit här och visat sin nya bil m fam.Det var bra, ett avbrott i carlssoninrutningen.

I bakrunden går en UR film om konst i Sverige. Håller på att kolla om det är ngt jag kan visa i plugget. men jag undrar starkt just nu. Nyss jag kollade var det en risig Helga Henchen som pratade tattigt om hur Isac Grynewald gick omkring med sin "runda" mage...vojne, vojne.

sen blev det bättre( det har gått 1.5 h sen jag skrev sist nu)
då kom det jag ville ha. konsten på 60 talet. den kan ja visa. men man måste kanske förklara lite innan om varför konsten var som den var då.
frågan är då om man ska ha värsta politikerutlägget osv för dessa elever, hur intresserade är de?
vart lägger man nivån-.
man vill ju ändå höja deras blickar en bit upp över tåspetsarna i alla fall.

och efter filmen ska de göra sin egen tonåring.....jaerå

1 kommentar:

Karin sa...

Hm... men det är ju lite intressant med konst som en spegling/reaktion av samhället. Det kan väl vara döintressant diskutera vad som är konst egentligen. Jag var på en tjuuuusig vernissage igår. massa kända konstnärer som jag inte begrep mig på. det mesta var fan tråkigare än vår slututställning på gruvstugan. Jag har jättesvårt att fatta grejen med vad som blir känt och erkänt och inte. Gör du?