måndag 1 september 2008

dietism

Okej nu kör vi. Jag sitter precis i stormens öga nu( inte i Gustavs öga i New orleans dock). Här är det måndagkväll och jag har ännu inte ätit.
Det ä'r kallt i lägenheten, som vanligt. Det är nu det är farligt. Det är nu jag oftast ballar ur och ger upp allt. Ikväll ska jag börja testet om att äta bättre och se vad det kan göra. Jag väntar på att flintasteksbitarna(!) från helgan ska bli varma och att makaronerna ska koka upp. det blir min första middag i denna övning.

Jag är förkyld så på jobbet fick jag trösta mig med att slå på stort och köpa en choklad i kaffeautomaten.( ingår kanske också i operation äta bättre. men kommer detta i så fall inte att kantra mot sämre matvanor++??)
jag har ju mina farhågor om viktuppgå¨ng...

ambitionen är att jag sedan ska gå ner i målarverkstaden och fixa till lite målningar. Det är en mkt kritisk punkt på kvällen det med.
Vill jag eller är det bara ett måste???

Samtidigt med detta nu håller jag på och röjer lite lätt här hemma plus att jag tror att jag kommer att kolla på detta på tv:
nyheterna om nämda gustav.

sjukhuset

program om gravitationen

sigelmorsor om nån som ville bli dietist

sen ska jag bada också

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men hjärtat då, int kommer du att fetma! Skulle ditt midjemått öka med 2 cm så skulle då inte jag sörja. Tvärtom. När du kommer upp ur den där källarn kan du ta lite av den nya glassen med varm hjortronsylt tycker jag. Det är i vardagen man ska belöna sig själv, vet du. Helgerna är belöning nog i sig själva.

Karin sa...

Bra jobbat tjejen! Jag har också överträffat mig själv genom att laga riktig middag, men sen var det slut med aktiviteterna för ikväll. Ligger och kollar Poirot istället. TV!!!