onsdag 3 september 2008

Det höll idag med

Jo såpass att jag t o m har ändrat namn på bloggen.
Är det maten som ger mig denna extra energi?
eller är det hon som lobbar bollarna till mig?

Idag var det inte lika god mat här på min matblogg. Räkorna till min bakade potatis var tjälade. Potatisen stog i ugn över en timme. Det var små potatiasar men ändå var de hårda och smakade även lite mögel. jag kokade dem i vatten och mosade ihop min räkgegga m potatisen och slafsade i mig anrättningen med tinat räksav droppandes längs mina enormt fylliga och slappa läppar.

Modebloggen smygpremiärstartar idag med att berätta att jag har provat en jeansväst hemma här ikväll. jag kan inte bestämma mig för om den är snygg eller raggaraktig. kanske ska jag ha omröstning här på nätet.
Fransk manikytr har jag döpt bloggen till och det för att jag tycker det är vidrigt. jag kan inte sluta att tyclka det och jag kan heller inte hålla inne med det utan jag måste forza ut det ur de ovan nämnda blanka svettiga köttstyckena som är mina läppedon.

Fläsch noisette heter bloggen för att jag tycker det låter så jävla billigt. det passar in med de där vitmanikerade snuskfingrarna. jag kan inte fatta varför jag stör mig på noisette så mkt. för att det finns på varje krog m mindre självaktning och känns 80 talig borde ju mer få igång mig åt det välvilliga hållet. men nej det tar bara stopp och kväljningarna börjar även de rulla upp över mina ernst hugo järegårdsläppar (inget ont över denna underbare skådespelare faktiskt)då jag tänke5r på det.
Är det stavningen?
är det för att jag åt anrättningen på garbo eller nereviåa eller vad det hette på den tiden...???
jag ser framför mig en blåst brud som tror hon är på galamuiddag med sina manikyrfingrar och slipprar i sig noisette slamsan på det billiga porslinet där namnnet på förrförra ägarens krognamn står.

ja fråga inte mig. Men det är gott att ondgöra sig så här. Aldrig är jag väl så vältalig som då.

1 kommentar:

Karin sa...

Jag tänker att orden hänger ihop på ett sätt. Noisette är ett franskt ord som kopplas ihop med manikyren på så sätt och orden är uppbyggda på samma sätt, enstavigt + dubbelstavigt. fläsk och fransk blir väl alliteration? och sen tycker jag att det finns något harmoniskt i att manikyr kommer efter noisette av någon anledning.

Men allt det här tänkte du väl på när du hittade på bloggnamnet förstås...