onsdag 25 juni 2008

varm katt och många hundar





Jag är lite missnöjd med hur mina konstnärliga och talangfulla kort lade sig i det förra inlägget. nog borde de kunna hamna där jag vill?
nu hamnar alla i början av inlägget. kanske nån vet, kanske den rosa vovven?
Och i detta inlägget nu då. tänk så trevligt det hade varit om jag kunde ha en liten förklarande bildtext till varje bild. tex.... varför jag har tagit kort på mina fina strumpor och skor???

igår du..... Assvan låg så jävla gott i mina knän ute på ballen på förmiddagen hans päls var så varm av solen där han låg. då är det 100 procents mindfulness. kanske det t om är somrigt?

Jag sprang i cykelbyxor också , så där prickade jag in ännu en somrig grej. aldrig är jag så nöjd som efter en slik kroppslig prestation.

eftermiddagen kröntes återigen av målarkladd. och roligt var det idag. just nu horar jag lite och målar några slags falumotiv.

när kvällen krafsade in över länet tog jag mig över kommungränsen till bruksorten och var med gabbri och annika på hundvalpskurs.
Det var annorlundaz mot någon gång i min barndom när pappa och jag var upp på lugnet på nån töntig hundgrej där det var nån fisnödig gubbe som sprang omkring med sin fula hund som fått nå slags utmärkelser så hela hundens långa koppel var fullt i rosetter i plast som nån slags markering på finhet. ojojoj vad pappa och jag då förstås spydde galla över honom sen. det har fram till nu varit min bild av hudgalej.
tänk vilket egagemang man bör ha för att vara hundägare.

jag kom just på en skön seriestrip av ulf lundqvist:
En primmadonna och hennes hund dansar på scenen.
efteråt flockas män med blomsterkvastar vid logen för att uppvakta primadonnan.
längst bak i kön står en gubbe med hårig näsa och har ett ben i handen.....

1 kommentar:

Karin sa...

Jag tycker att du verkar ha horat riktigt bra. cool eldsvåda!

Jättekul att du tagit dig för att gå en kurs, men tycker du verkligen att valpkurs var det som du behövde? Jag menar, är du inte lite för gammal för att kallas valp? Kan man överhuvudtaget lära gamla hundar att sitta? Om man räknar hundår så borde du ju vara död för länge sedan.