måndag 23 juni 2008

efter midsommar




Det där var midsommar i valda bilder. den sista är min syster.... och hennes...skötare.

Det låter som en jobbig överskrift. jag har haft sem i mindre än en v och ändå ororar jag mig över sådana överskrifter...


Min första dag på semester ensam idag. Jag är alltid lite rädd att mina dagar ska "kastas bort" av mig själv. Att jag inte ska lyckas ta mig någonstans el dyl pga de gamla spökena. Eller att jag ska fastna i datorn. Men jag får vara relativt nöjd idag. Cyklade till ta till vara verkstaden och kollade efter något slags hyllgrejs att ha på ön för att få mer förvaring och avställningsplats.
Sen köpte jag skruvar, muttrar och färg till skorstenen, som ser ut som en skorsten till ett kärnkraftverk. så jäkla överdimensionerad. I alla fall hållarna till skorstenen.
Om huset välter av tyngden... vad gör jag då? vafan nu då det verkar som bilden m kaminen inte kommer där jag ville lägga den...

Och efter detta så målade jag då äntligen. det var på tiden och det var tråkigt första tio minuterna men sen var jag inne i det.

Men nu kommer krisen. Kvällen är här och solen skiner men det är lite kylslaget då det regnar av och till. jag kan alltså inte sitta på ballen och läsa( då skulle det ha kännts sommrigt) och det är mkt viktigt att man gör allt så det blir sommrigt när man har semester...
och jag kan ju inte vara hemma hela kvällen när jag har sommarlov.....men det blir så nu...ojojoj.....

1 kommentar:

Karin sa...

Ajajaj vad jag känner igen den där rädslan över att slösa bort sin semester. Jag tror att det drabbar oss långlediga mer än andra. Vi får ju liksom inte välja när eller hur länge vi ska vara lediga. Det är bara att kasta sig in och "njut för helvete". Det ger ångest. Och lov när man är ensam är inte så kul.

Men så fint du har det på ön. Akta dig för skorstenen.