söndag 1 juni 2008

Mitt sommarlov





Anita Hegerland var ute på min ö och sjöng för mig idag för jag har haft sommarlov i helgen. Tänk att jag faktiskt kan slappna av på nått vis där. Inte bara stressnerva omkring som ett torrt skinn som här hemma. Det är nått därute. Kanke ett slags barndomshem( "jag är ett barn, det här är mitt hem, alltså är det ett barnhem; citat från Pippi långstrump)
Här har jag alla på nått vis. mamma, farmor och farfar och hela barndomen. Och så är det så jäkla fint där. Fast inte klassiskt sommarfint m blommor och ängar och hagor utan mer tallar myrstackar och stenar och runn.och pappa och jag som leker ganska bra därute. vi lagade ett gökur som jag räddat undan storasysters "sköna hem raid" i vår gamla stuga. vi lagade och lagade förresten, jag tejpade en bälg och farsan stog för resten men jag tävade brevid honom som en terrier i strypkoppel, det blev så viktigt så att det skulle funka. Tror att b. b skulle gilla det. jag vet att hon gillar det, den kitshiga damen.(och ej från furudal)

2 kommentarer:

Karin sa...

Härligt! Jag avundas din ö. Fy så skönt och härligt. Att lyssna på skrikande, snoriga ungar ger inte alls samma avkoppling!

Anonym sa...

Gulligullan koko! Sommarflickan min! Som jag ser fram emot att få boa in sig i din lekstuga!