torsdag 29 maj 2008

mammon och jag

Det är igentligen ingen dyr historia. Men jag springer som 5 hungriga vargar runt stan dagarna efter lön och jagar"nått" och helst får det inte kosta över två hundra kronor. Till följd av detta är jag ofta missnöjd med krafset jag kommer hem med. som tex kaffebryggaren jag köpte för 349 kr på...konsum.... den var sjuk trots att märket var braun.... jag mådde illa varje gång jag gjorde kaffe i den och tänkte att jag skulle ha lagt till 900 kr och fått en billig moccamaster istället. men fru fortuna stog mig bi här och en dag på nämnda onsum sa en av grabbarna som lurat på mig den hemska tingesten att jag kunde ju lämna till baka han om jag inte var nöjd. jag skulle i så fall passa på för chefen var inte där den helgen . så jag hem fort som fan och skurade grisen ren och tillbaka utan kvitt och fick pengarna tillbaka. Ångesten flög som ett melittafilter utan sump. jag var lycklig och nu duger den gamla kaffebryggaren.

alltså... knyt ihop säcken nu ...
jo, idag har jag letat radio till ön. den får inte vara dyr fölr jag ska bara lyssna på radio, men det ska vara bra ljud och smart och praktiskt och den får inte ta nå mkt batteri....

för övrigt köpte jag en ticha på jc förhalva priset och skorna kan jag laga på mister minit.

det bästa, som inte går att köpa för pengar, är jag så lycklig för , liten bardot.

1 kommentar:

Karin sa...

Min köplust är alltid lika stark den här tiden i månaden. Jag brukar bli tillfälligt sinnesförvirrad och inbilla mig att jag har 40.000 i månaden eller nåt! Några dagar senare märker jag att jag fortfarande inte fått någon dubblering av lönen och alltså är pengarna slut redan den 5:e. Då är det bara tre veckor kvar till nästa köpfest. Kung i baren? Nej, men drottning av VISA.