söndag 15 juni 2008

helgsammandrag

Helgen blev en studentfest.
eller två rättare sagt.

först min gamla elev. Det var kul att bli bjuden, man har kanske betytt något för honom. eller det måste jag inse eftersom han bjöd mig. Ibland gör man alltså skillnad. kanske har jag skrivit det förut?

Tvåan var K som studenterade. och idag flyttade han till stockholm. hopp ut i livet, verkligen. Och han fick en banjo. jag och bardot satt ute på altanen och dinerade smörgåstårta. Den var det fotboll som Sverige så snöpligt förlorade. Hemfärden skedde med Taxi, vilka äventyr va!

Annars har vi, eftersom vi varit två ihelgen handlat, både på Kupolen och uppe i Sågmyra. Och där hittade vi grythyttanskopior på trädgårdsmöbler. så kanske blir det dem då däcket är färdigbyggt.
för övrigt köpte jag miss sixtie kort jeans, asså sånna kortare sommarbenkläder. jag tror de var bra. och så en fin städrock att ha till. Bardot fixade skor till bröllopet. snygga spiror i skor m vrist spänne, tom jag skulle kunna köpa ett par sådana.

sen helvetenas helvete så skulle bardotskan åka hem igen. tänk att jag är så himla dålig på avsked. jag borde ju vara van. och den här gången dröjjer det ju bara till onsdag innan vi ses igen. men ändå... jag blir svart och enligt b så pratar jag långt fram i munnen då.
tåget kom inte så de fick fara i buss till borlänge och kliva på tåget där.

kanske en tråkig sammanfattninge av helgen. men den får duga.

2 kommentarer:

Karin sa...

Måste säga att du låter väldigt vuxen i det här inlägget. Man kan ju tro att du fyllt 30 eller så.

Avsked är alltid pissiga när det handlar om kärlekar. Distansföhållanden är inte kuliga någonstans.

Anonym sa...

Hjärtat, det är så få dagar att de knappt går att räkna. Faktiskt. När jag kommer ska jag be att få sitta som en gammal uggla och rugga i din stug(g)a! Sen ska vi fira midsommar enligt konstens alla. Dvs sill, nubbe og potäter. Må Gamle Svarten hålla sig borta länge, länge, igen.