torsdag 19 juni 2008

Midsommarförberedelserna har börjat. Hu mycket potatis kan sisådär femton personer smälla i sig egentligen? Man undrar.

Tidigt i morse (dvs mitt i natten) jamlade katten igen. Man undrar vad han lagt sig till med för fasoner. Det låter som om han håller på att förgås av inre blödningar eller nåt i den stilen. I själva verket har han lärt sig att det är det mest effektiva sättet att få upp matte ur sängen, näst efter att släpa sig själv med klorna under sängens resårbotten, så att det ekar i hela madrassen.

För man vill inte ha hans kräklor inne. han har alltså två nätter i rad börjat smacka så att jag vaknar. för jag vet att när han låter så då kommer snart en uppkastning.

Här kommer ett annat djurtema att förgylla en ensam dag i midsommartiden med. Putte! himself:

Det är Annika som tipsat. Det hade även varit roligt att ha det muciserande paret ute på X-torp på en youtube snutt. Anniken, kan du fixa det, eller ett lambster skulle inte heller sitta i vägen.

1 kommentar:

Karin sa...

men jag hör ju inte vad han säger! Jag är en lomhörd gammal lärarinna.