onsdag 28 maj 2008

spindlar, finska och så

Nu jävlar är det sommar. Det går så fort. Idag åkte jag båt där jag snorade mig fram med mina längdskidor i mars. och det känns inte alls som man hänger med i huvvet.

Städade ur lite på ön. Drog med fingret över kaminen för det såg så dammigt ut, men det var en härva av spindelnät och det kändes lite tungt, och sen åkte en fetingspindel ner på golvet via min hand. Jag skirier som en psyksjuk hynda vid dessa tillfällen. Sen sitter jag och glor rakt fram i 10 min . Det är ingen evolutionärt bra reaktion kan jag tycka. lika osmart och oprogetion som att spela mobilspel som belöning efter tre minuters "nyttagörande".

åt korv med pappa samtidigt som han hade finska radion på, man kan fördra dessa program mellan 18 och 19 i p4. fast man inte fattar ett jota. det ger nån slags vila. Vad pappa bekommer så hörde han nog ingenting för hans hörsel är tappad bakom en svetslåga på Strömbergs mekaniska på blindgatan.
Detta gjorde vi på hans nyspikade brygga på ön.

Och bv har fått sommarlov från sin skola, och snart kommewr hon, nästa onsdag. Då ska vi fira nationaldagen m pompa och ståt. Hon har redan köpt svenska flaggor i krepp papper som hon ska sätta upp på stora torget. som bindor på engelbrektsstatyn.

3 kommentarer:

Karin sa...

Spindlar gör mig oftast ingenting, däremot ormar skrämmer skiten ur mig. Fast en gång blev jag jäkligt skraj. Det var när mitt ex köpt med sig en ananas från Ghana och nästa morgon satt en gigantisk spindel och gungade på köksskåpet. Inte så jäkla trevligt. Jag var tvungen att springa ut i trapphuset och hämta en modig snickare som råkade befinna sig i byggnaden just då. Han dödade spindeln i ett nafs och jag vet än i dag inte om det var någon köttätande afrikansk spindel eller ej.

Anonym sa...

Lillstruvan, jag borde stryka dig över håret och lova dig att alltid ta hand om dig men vi vet bägge två att det inte hjälper, att det inte är så det fungerar. Men i sommar ska jag flytta in i din armhåla och sitta där och viska att du är fri, ända tills du tror mig. Du har allt i dina händer. Kom då!

Anonym sa...

Lillstruvan, jag borde stryka dig över håret och lova dig att alltid ta hand om dig men vi vet bägge två att det inte hjälper, att det inte är så det fungerar. Men i sommar ska jag flytta in i din armhåla och sitta där och viska att du är fri, ända tills du tror mig. Du har allt i dina händer. Kom då!