tisdag 27 maj 2008

Nyheter





Inser en kväll som den här att jag inte ser på nyheterna så ofta. Förut var jag tvungen att kolla minst en gång om dan. Nu händer det att det går veckor. Detta är emot mina principer( och sånna har jag mycket av)

Nu är jag inte lika paniskt rädd för det storpolitiska läget som jag en gång var, eller så beror det på att det är lugnare i världen nu???

Förr var det Khadaffi ssom kallade reagan en galen hund. Usa bombade Lybien följdaktligen. Ubåtar körde runt i varje vattenpöl som vi gick och drog våra skoterkängor i. Ubåtar körde omkring i hårsfjärden och Ryska patrullbåtar stog på svenskt territorialvatten och väntade på hur vi skulle förhålla oss till u- 137. Kärnkraftverk tjoffade i luften och ryska björnen sa nada. England bombade falklandsöarna. och mitt i allt detta stog jag som en telegrafist och försökte tyda alla signaler.
jag gjorde analyser som alla innefattade att detta var the end( jag minns att jag fick krypningar av the final countdown med Europe)
jag var så jävla rädd att jag inte vågade gå till skolan. pluggisen jag skolkade. då är det illa!
Jag följde varenda jävla nyhetssändning som var varje hel timme. till slut köpte jag en freestyle av det eminenta märket Mark , den var det radio på så då kunde jag lyssna på nyheterna på lugnetgymnasiet på en toa. jag minns att jag kollade av min omgivning varje hel timme då nyheterna just vart för å se om de var på väg att ta skydd. hur fan stog man ut? och min familj som visste om detta? ( de stog inte ut)

1 kommentar:

Karin sa...

Men kära du, håll dig undan nyheterna! De är bara förfärliga. Jag är mycket lyckligare sedan jag avskaffade både TV och dagstidning. För min del kan hela jorden gå under utan att jag vet det.

Igår var jag hemma hos en (ehm) kompis och såg på TV. Gräsliga nyheter och sen en dokumentär om den där ännu gräsligare mannen som låst in sin dotter i källaren. Fan, man kanske borde bli Amish eller nåt, så att man slipper alla hemskheter i världen.