torsdag 25 mars 2010

Våfflor, bilbesiktning och plattskärm igen.

Det är våffeldagen så jag inhandlade ett paket grahamsmjölk för att göra nyttiga våfflor. Nått gick fel, de blev degiga inuti, fastnade på laggen och blev brända, skulle jag inte ha haft enbart grahamsmjöl? jag har ätit i mig skiten. men utan etusiasm om man säger så. och så kan vi betänka att jag varken hade sylt el grädde el glass., jag hade lite socker. Ska också berätta att jag hade i lite vaniljpulver i smeten och ett ägg: har det nån betydelse av utgången?
Nu luktar det bränt och fult här, och i slasken ligger sargade våfflor, halvt uppblötta av vatten! Kom å Köp!!!

Besiktade bilen idag. jag åkte dit med ett trasigt halvlyse. hade med mig lampan så de skulle få hjälpa mig att byta. för jag gick bet. när han skulle sätta i lampan som jag så fint sträckte fram i min väna och ömhudade hand... så var det fel lampa. Men det var i alla fall inte värt en ombesiktning så det var ju bra. enda felet var att regnrskultens lampor var kajko. Men inte det heller berättigade till en ombes... nåja... jag får klara mig utan dessa trevliga gubbar ett tag till då. Har ni föresten tänkt på deras fula overaller? jag tror att jag nästa gång ska fråga om jag kan få designa nya åt dem. Nu är det nått slags 90tals mönster på den nå trekanter( om de är likbenta eller liksidiga låter jag vara osagt ;) som är fint färgglada... ska se om jag kan hitta nån bild på dessa tingestar...

Ännu en plattskärm har hämtats från alla bolags mödrar idag! denna gången till ashis som ville spica upp sitt sexliv med den. nej, eller vad är det jag sitter här och skriver?

Imorgon ska min skola fira att vi fått någon utmärkelse om hållbar utveckling...rektorn skrev i ett mail till oss att hon tycket man skulle klä upp sig för detta event imorgon. då blir jag lite störd. vem ska bestämma vad jag ska ha för kläder på mig till jobbet?
vad är fina kläder? vem bestämmer det? sånt där är typiskt sådant jag går igång på...

3 kommentarer:

sign. "Husmor" sa...

Lilla gumman, vad nesligt med våfflorna! Får jag fråga om du följde något recept, eller freebaseade du? Ägg gör pannkaka av våfflor, bokstavligt talat alltså. Men du kanske inte ville ha dem frasiga? Vi får göra om'et i helgen, varför inte med rökt lax, avocado och rödlök? Oj nu blev jag nästan hungrig igen...

"vi som älskar plattskärmar" sa...

Förresten, vad är det du antyder om porrsurfning? Eller vad Fagerlöv avses?

Karin sa...

Ta på dig folkdräkt på jobbet! Folkdräkt är alltid rätt har jag läst någonstans. Vore det inte lite party om du kom som praktkulla?