tisdag 2 februari 2010

tisdag

Dn i morse:
Läkaren som står åtalad för barnmord. Hon kan ju inte ha gjort det annat än för att vara barmhärtig?

tågkaoset: tåg fråm hels sverige anländer sthlm c och där flaffar de ur sig gammal snö som lägger sig i växlarna å då är det kört. Det var inget med det, mer än att jag fick förklaringen där...

Jobbet:
på bilden hade jag genomgång om 2 saker, kanske inte så lämpligt. kanske blir det korsöga i elevernas huvuden då?
jag och en annan lärare har bild i bildsalen med bara 5 min mellan våra respektive lektioner. när hon har lekt kommer jag och ska plocka fram för min lekt och sen när jag är på upploppet med min klass kommer hon och hon glor surt på mig för hon vill att jag ska avsluta min lektion fast vi har 10 min klart. så är det varje vecka. jag tror jag kräkes i hennes hår snart.

fast det är stressigt vill hon ändå visa vad hennes elever har gjort och jag har inte tiiiid.....

sen på em när man planerar och har fullt upp kommer det en iofs snäll person in och vill prata men jag jooooobbar så jag har inte tid och jag vill jobba så jag kan gå hem i tid för jag vill ut och åka skidor innan 19.00 och jag har tvättstugan och jag är skitnödig och jag är hungrig.

ikväll ska jag ge mig själv kaffe och mortotskaka.

1 kommentar:

Karin sa...

Trevligt att ha dig tillbaka!

Ja du, jag tycker nog att jobbet ofta vore mycket lättare om man slapp sina kollegor.