torsdag 2 juli 2009

Sommarn kommar


Ja, där ser man.
Inte hade jag behövt oroa mig heller!
Sommarn kom ju.
Med besked
Det blev ön
det blev sol
det blev bad
praktiskt jobb och mindre ångest.

Boostsommar med andra ord.

Torr-ben kom tillbaka till bloggen och gav ett boktips. "Våtmarker"
Jag tror jag ska köpa den idag. Jag har läst om den förut och den verkar ju.... ja.... jag ska nog läsa den.... den kan nog vara bra på sitt sätt.

Mera bokblogg:

Jag Läste aldrig klart "Allt" av Maritna Lovden.
Den var nog lite för svår för mig. hon droppade namn och grejer som jag inte kände till eller hade något sammanhang till. då gav jag upp. Hade gära velat fatta vad hon skrev om men då jag inte gör det så lämnar jag med varm hand över boken till mer bevandrade litteratörer.
jag går nog loss på den där våtmarken istället!

Just nu är det "rätt och fel" av peter dahl jag läser.
Han skriver om sin tid på mejan och därefter. bra. och jag får tom lust att börja måla teckna lite. men så mkt blir det nog inte med det nu i värmen i alla fall.

Bevandrade bloggläsare vet också att jag har en ny husgudstidning och det varju.... just det Filter, jag skre v om en lång artikel om grisar för ett tag sen. en artikel jag trrodde jag inte skulle orka läsa i sin helhet. men det gjorde jag... och fan...

vad jag blev beklämd.
nog vet jag att grisarna lever för att bli mat tilll oss i de flesta fall. men så...
ett sånt liv

jag ska försöka äta mindre kött i framtiden...
jag blev nästan grinfärdig.
i de värsta exemplen står de fasttjurade i boxAR SOM ÄR SÅ SMÅ ATT FETTET SKÄR IN I STÅLET SOM OMGER "SPILTAN" OCH DE BLIR...NEJ FAN. DET VAR SOM OM DE GJORT LEVANDE MASKINER AV DEM. FY FAN. dET VAR I DANMARK... SKA FAN INTE KÖPA DET BILLIGA KÖTTET MER.

Inga kommentarer: