fredag 20 februari 2009

Skoldans


Tänk hur det var när man gick på mellanstadiet och ville ha klassfest.
-vi vill ha klassfest då och då , och då fick fröken ställa upp. Ändå klagade vi på henne, busringde hem till henne osv.
Fy fan va taskig man var. Undrar om det verkligen ingick att göra det som lärare på den tiden. Vara våran klassfestsvakt. Hon fick ju offra en hel fredagskväll på att gå omkring och hoppas vi skulle vilja prata med henne. Hon försökte danse med oss och vi fnissade åt hennes omöjliga moves. Fy fan säger jag bara!

jag skulle aldrig göra det.
Nu vet man ju hur dryga speciellt elever i 6an är. De tror att de är tonåringar och fräna men de är så looser man bara kan bli. fattar inte ett dyft , varken om hur man ska vara mot varandra eller hur man sminkar sig på ett naturligt sätt.
Och inte lär hon ha fått nått ob heller. och när skulle hon ta ut den tiden i ledighet? hon hade ju oss hela dagarna. i alla ämnen nästan.
Man sprang omkring och trodde man var tonåring. jagade killarna och hade sin dillchipspåse och fanta i ett av de numrerade skåpen vid gympasalen.
man dansade tryckare genom att stå o kramas och vagga lite fint. alldra helst till låten " Israel, Israel.
" En skitbra och lång skitfin tryckare" och alla ens tonårshormoner sprutade ur de svettiga fingrarna.

Fast jag satt ju mest och kollade på, eller blev uppbjuden av den mobbade killen. Det värsta som fanns var om fröken kom ocvh bjöd oupp en. Hon ville vara snäll och man var som ett tonårsmonster och sa:
- nehöeheh....

Varför kom jag att tänka på det här idag. .....
måste ha vart nått på jobbet.
Tänk om jag skulle va på jobbet ikväll för att mina ville mysa runt och vara tarrig mot mig.....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Klassfest på en fredag??? Skulle inte tro det. Mina kids får nöja sig med att kalasa till det lite på roliga timmen. Men till skillnad från normala barn så står mina elever på kö för att få dansa med fröken. De är lite töntiga, men ganska så söta!

Anonym sa...

Var den där tanten som var kvar på Kvarnis ända tills första nedläggningen 93?? Hette hon Maj-Britt?? Hon som hade en mannen i klassrummet breve?? Åke?

Jag assistentade ju en period närm ingen orkade med den gulliga gossen Ilya ;) Han var ännu mer elak mot fröken.

Hade själv en flashback nyligen från mellanstadiedisco. Hos oss snurrade en LP-skiva med "Living next door to Alice" om och om och om igen....den spelades säkert 100 ggr samma kväll. 2-3 dryga killar (inte jag) fjantade våldsamt runt på dansgolvet...tjejerna stod i hörnen och suckade....vi nördar gick runt i korridoren och åt popcorn...ingen dansade...det var en dödssynd....märkliga discon??

Anonym sa...

...och på den här gamla bloggen händer som vanligt ingenting....

Anonym sa...

...och på den här gamla bloggen händer som vanligt ingenting....

Anonym sa...

nä just det!

Modesty Blasé sa...

torrben! det var ju majlis d.....

Anonym sa...

Majlis...det var nära ;)
Majsan hade svårt att hantera Atousas storebror Ilya.....En gång när jag kom dit satt han och repetativt dunkade bänklocket.... decibelnivån i klassrummet var garanterat skadlig.....Majlis åtgärd = ingen.....hon var bättre på discodans än auktoritärt beteende ;)