torsdag 19 februari 2009

Saab 2 och tugge

Saab igen...Den där Reinfeldt...( citat från filmen mårrhår å ärtor... i alla fall en parafras på...Här är orginalet:
Claes henric( gösta ekman,) vill komma över vägen och ifrån sin dryga mamma, men det är rött ljus.
Hans dryga mor(margareta krook) ropar:
-Rött och rött, Den där palme igen.
Claes henric sliter ner en reklamflagga och använder stången som blindkäpp och går rakt ut i vägen.)

Lång utvikning för ingenting här känner jag...

I alla fall. hur ska det bli?
hur långt går den här depressionen?
När stoppar den?

Jag har den senaste tiden blivit varse hur dumma folk ser ut när de tuggar tuggummi.
Satt på en föreläsning förra veckan och min blick fastnade på en man som satt och tjärgade och tjärgade. Ju mer jag tittade på honom desto mer tokig såg han ut. till slut var jag helt säker på att det inte alls var tuggningar utan att han hade en enormt kraftig form av tics.
Man såg hur musklerna spändes över hela kinden i tre "strängar" och vidare till ögart och ner över senorna i halsen.
Jag glömde bort tid och plats.
Det var intressant. Sen märkte jag att min arbetskamrat också satt och tukkade. tukk, tukk....(på finska)
Han såg också ticksdrabbad ut så då insåg jag att den andre mannen nog i alla falll var ganska frisk.

idag var jag på systemet och framför mig i kön stog en Daaam som var över sexti men försökte se ut som 35. hon hade uppvik på jeansen och fuck me boots på och håret chickt uppsatt och färgat men det var nog en utväxt på 1 cm för det såg mkt svävande ut närmast skulten(tänk att jag ska irretera mig ppå åldersnojjan, jag själv då???)
väskan var en sån där "armsvettsuppsamlare". så korta remmar att den sitter tajt under armen. en i läder eller plast med tuffa... nitar på.
när hon vänder sig om ser jag i alla fall tjärgandet som ska föryngra henne, och det ser enbart nervöst ut så att man blir orolig själv( kan man bli nått man redan är??)
om hon visste hur dålig hon såg ut.

sisådär ja. nu har jag ondgjort mig klart. va skönt det känns.

idag har jag tuggat tuggummi ganska så hela dagen på jobbet... i skolan.... bland eleverna...bra jobbat morre!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alla som har hört norska dunderhiten: "haller tyggegummi-ditt-aroma over natta" räcker upp en hand!

Men det är väl som vanligt inte en jävel som vet vad man pratar om.

Anonym sa...

Tack för att du tar upp den här frågan på bloggen. Det är det som gör din blogg till den mest samhällsomstörtande och engagerade bloggen jag vet! Tuggummin får folk att förvandlas till idisslande kor. Man blir automatiskt mycket mer korkad. Eller, man ser blåst ut helt enkelt. Fattar inte folk det? Tumringen tuggade konstant när han var här på besök. Det var faktiskt därför det inte blev något hångel. Jag vill inte hångla med en ko!