torsdag 5 februari 2009

Helgplanering

skulle jag sno med mig torsdagens dn med " på stan bilagan hem imorgon eftermiddag?

jag skulle kunna se läskig film .
jag ska såklart skriva dikter.

och läsa böcker och tidskrifter.

jag kunde gå på stan och titta på nya falangallerian.

och köpa snus
och en öl.
och ha en telefonfest med någon .

jag ska måla fina tavlor med nya innehåll.
det ska jag göra.

min kamera ska jag ta med mig och ta intressanta motiv som jag ska måla av.

raka benen och smörja in sig är en sak.

ett barn ska jag ha när jag blir stor med .......... mage som en sockertopp.....
kommer ni ihåg den låten?

2 kommentarer:

Anonym sa...

...med smala ben och mjuka skor, små vassa tänder och skära händer och mage som en sockertopp! Och ljusbrunt hår, precis rakt opp... Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten! Spring aldrig aldrig bort från mig, i den svarta natten!

Hör du det!

Anonym sa...

..Olof & Lena Landström är världens bästa illustratörer.... Kalles klätterträd ...den var fin den...kommer du ihåg våra favvo-filmer...smalfilmerna som vi lånade på AV-centralen?? Herr Bom och sillen och Magister Flykt...det låter som tusen år sedan, men det är bara typ 15....

Hörde ett bra citat häromdagen "Palestinierna är judens egen jude!" Alla behöver vi någon att förtrycka....det gör dig till tvättstuge-juden....Vad sägs om det epitetet??