måndag 12 januari 2009

valdemar roos

han bor i håkan nessers nya bok. den heter nått med roos och den läser jag nu. mycket bra.
han flyttar ut till ett litet torp han köper för pengar han fått från en tipsvinst. han säger upp sig från jobbet.låssas han jobbar som vanligt. är i huset på dagtid och talar inte om för sin tråkiga fru att han är däreller att han köpt torpet. han spyr nästan på sin familj(styvdöttrar), att vara med dem på eftermiddagarna. han vill bara vara i torpet.

....när jag går till jobbet lyssnar jag på anna holts "det som inte sker" eller vad den heter...
2 kändisar blir mördade. och en polis och hans polisfru får en bäbis och polisfruns barn som är tio år från ett annat håll är nog asbergersdrabbad. och sånna saker har hänt hittills.

läser fk för storsyrrans man har gett mig den 3 mån. den är fin. de skriver mycket om jarl-loppet i rättvik. har aldrig hört om det innan fk gjorde sin entre här i det bolsjevistiska hushållet.
roligt m ombyte från dd faktiskt. fast det svier lite i det greiderska hjärtat (hiertat)

läser innehållsförteckningen på tandkrämstuben om jag inte har annat att läsa på dass.man måste läsa på dass. det står i husmorshandboken.

nyss läste jag ut jan jörnmarks övergivna platser 2. den var bra. nutidshistoria. om kapitalets ovillkorliga förändring av samhället. om turismsatsningar i hälsingland och nerlagda badhus. byggdes efter krigen för då fanss det pengar. stora kolosser.

Inga kommentarer: