onsdag 10 december 2008

J,AAAA!


Och man ska uttala ja et som jag har skrivit i överskriften.
För nu är jag klar med min äckliga badrumsstädning inför julen. fy fan vad äckligt det är att slemma runt under badkaret och ta bort golvbrunnen. där hänger nått som skulle kunna vara ett helt skinn från något urtidsdjur, någon obeskrivlig färg och luktar avlopp. Men nu är det klart och jag har sanerat mig själv. Nu är jag värd glass!
Minst.

I ett begär som jag var i igår efter att köpa mig lite julklappar och lycka, surfade jag runt på nätet och hittade en minikundvagn, typ 20 cm hög, som jag sett in nån annons i nån sjuk pryltidning eller sajt(jag har skrivit om den i somras här på bloggen då jag blev kär i den) La ett bud på den och idag vann jag den.
När jag gick in och tittade lite mer noga på objektsbeskrivningen var det en barnkundvagn man har på konsum och så, som jag hade köpt. ...
Jamen bra... och detta i Umeå (tumringsstaden) Fan, men jag har ju vunnit auktionen så jag får väl sätta in 62 kr på hans konto men han ska inte skicka den för vafan ska jag med den till?
Och frakten skulle kosta som ett mindre hangarfartyg.

Idag blev jag hög på jobbet när jag fick ta hand om ett gäng 8-killar som hade valt fel för veckans fritt val grupp. Vi mös och spelade kort, lyssnade på en "hörnovell", och skrev "vikalappar" de flesta löd ungefär såhär:
" Göran person("vik) nästa person
"runkar" Vik och ny person
som en kåt mytoman" vik , ny person
"mellan arselena på en world of warcraftgubbe"
Måste jag säga att vi hade väldigt trevligt?

Jag berättade spökhistorier så de tuffa killarna satt tystare än ett gäng dövstumma marinofficerare och var skraja. Sen kom de och tackade för den bästa dagen den här veckan.
Det värmer ska jag säga, och att de körde snuskstil och kanske inte vidare finess hör åttan till så det var då inget problem. Skulle man ha haft dem en vecka till skulle de ha fått hävt ur sig allt och sen komma in på lite mer substans, i alla fall ibland.
Sånna här dagar älskar man sitt jobb! for sure!
Dom är ju så små, så kloka, så fina, fast de i sina gäng verkar vara totalt blasé.

1 kommentar:

Karin sa...

Tack för ett asgarv utan dess like! Tror inte att någon annan än du skulle klara de där kidsen. Klart som fan att du grejar bästa lektionen på året för dem.

Och vad FAN!!! En kundvagn??? Alltså jag skrattar så att jag kissar på mig. VAD ska du med den till? Heeeelt galet. Jag döööör. Din galning.

P.S: jag är lite full, kanske gör det det hela ännu roligare. Kundvagn!!! Mowahahah!!!