lördag 1 november 2008

Tok i bloggen

Ja, uppmärksamma läsare har noterat att jag inte kan min pophistoria. inte var det väl pontus och Amerikanerna som sjöng "Vakna nu Annelie". Tok heller, det var ju som alla vet Magnus Johansson.

Idag har jag varit och lämnat in 4 målningar för bedömning till höstsalongen på Dalarnas museum.
Man känner sig alltid lite pinsam när man går dit med sina kreationer...
man och man... jag gör det.
känns som man leker kulturunge eller rättare sagt nuförtiden, kulturtant.
man vill bara haspla ur sig målningarna och komma därifrån., det blir jobbigt om de som tar emot dem säger nått om " oj va finte " el dyl... för vafan .... det vet vi ju inte än. eller.-.... ja så säger de till alla.

I alla fall skönt att de är inlämnade nu. nu är årets målargrejs i mål. vare sig jag kommer med eller inte.
det är lite som att träna inför Siljan runt.
Jag målar för konstsalongen. Jag måste ha ett mål annar blir det inget. måste ha en deadline.
sen är det kul att träna. men ändå liksom.

Har varit till gravarna nu. Fint nu när det är snö och kallt och alla ljusen där. lite julstämmning faktiskt.

1 kommentar:

Karin sa...

Magnus Johansson -vilket fruktansvärt dåligt artistnamn. Så kan man väl inte bli känd heller. Nä just det, för jag har ingen aning om vem det är.

I alla fall. Så väldigt uppfriskande om tanterna på museet istället skulle utbrista "huvva va furt det hä va då!" när de tog emot tavelvärken.