måndag 3 november 2008

Furt och Carin mannheimer

Är faktiskt lika med Fult här i dalarna. Det är karin som ofta säger "furt" när ngt är fult. Se hennes kommentar 1 nov. Jag älskar furtordet. Det är så jävla sjukhärligt.
Och visst skulle det ha varit helt underbart om tanterna på konstinlämningen sa det , kanske precis vad de tycker:
-Men herreguuuud var furt det här var då!

Carin mannheimer har skrivit en massa bra tv serier. Just nu är Anneli och jag helt bergtagna (?) av Svenska hjärtan sesong(stavas det verkligen så?) 1-3

Det är 80tal i 170 och elisabeth är så...ja jag vet inte. men kanske bra. torsten är galen och hellen och torsten så... ja.

eloge i vilket fall till svenska hjärtan!

köpt även hennes program "Lära för livet"
Där har vi skolrealism och sjuttiotalism!




6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är nåt annat än den där jädra Saltön. Så mycket existentiell ångest på bästa sändningstid! Och dessutom i ett decennium som var minst lika ytligt som detta... Sådan tv görs minsann inte längre. Och vilken casting! Per Morberg som Börjes son och Anna Mannheimer som axelvadderad yuppie på väg till Düsseldorf... Alla måste önska sig boxen i julklapp. Basta.

Karin sa...

Pissluder! Nu förstår jag varför jag inte fick se det här när jag var liten.

Anonym sa...

Fick du faktiskt inte se detta karin???

ja per morberg som börjes son. de har samma näsa. verkligen. och han per är så snäll i den här serien. nuförtin ä ja rädd för han.

Karin sa...

Nix. Jag fick inte se Svenska hjärtan och inte Lackalängorna heller. Eller vad det nu hette. Inte heller V, Dallas eller Dynastin. Det sistnämnda brukade jag dock se på video hemma hos Anne-Charlotte i min klass. Vi umgicks aldrig annars, men varje onsdag gick vi hem till henne och drack o'boy och tittade på Dynastin på video.

Anonym sa...

Hej Morr!!

Lackalänga och Svenska hjärtan. Det var en riktig nostalgitripp. Jag har inte sett ett klipp sedan 80-talet och ändå har man massor av minnen. Torstens inneboende aggresioner får utlopp här...men den klassiska scenen är juändå när han kör gräsklipparen i snön....ha, ha..

Anonym sa...

och när han kör den över ryamattan. det är skit sjukt!