söndag 23 november 2008

Söndag morgon

Ljus vid frukostbordet.Halvsaggigt kaffe, tv-bilagan och reklam. törra rallarhalvor och leksands hårdbröd.
6 grader kallt.
Svalget kliar av Assar och jag låter äckligt när jag försöker råda bot på det. Åh vad jag inte går vidare och utvecklar mig. Hur länge har mina söndagmornar inte sett ut så?
Men ska inte klaga i och för sig, lite sköna är de också...
Det har kunnat vara betydligt värre.
Jag drömmer på nätterna så¨jag blir aldeles svettig. Jag gör dåligt i drömmarna på nått vis, samvetet fölrjer mig där med.
Och igår kväll blev det förbannat dumt hemma hos storasystern när jag satt och spydde galla över en konstig blogg ( för jag trodde de höll med)och gick på pumpen å det grövsta. vilket i och för sig kanske är nyttigt för mig.. det blev så jävla dumt.


Borde jag röra på mig idag?
Idrottar jag för lite?
Vad ska jag göra idag?
Hur ska dagen bli meningsfull?

fan vad jag blir trött på mina hysteriska frågor till mig själv.

1 kommentar:

Karin sa...

Kära du, så lika våra söndagsmornar verkar vara. Minus det där med halsrosslingarna då.

Fördelen med att läsa din blogg är att jag får syn på att det inte bara är jag som sliter mitt hår i förtvivlan. Livet är ju så här. Bekymmer på olika nivåer.

En av dina hysteriska frågor kan jag svara på, du idrottar garanterat inte för lite! Jämför med undertecknad soffpotatis!