fredag 7 november 2008

två nyblannade groggar

Jag hade tänkt att blogga lite kring hon som spelar bollebygd. birgitta bollebygd. med detta menar jag att anna blomberg (?) i kvarteret skatan mm är en riktig jädra tolvtaggare. på skådespeleri. eller kanske framför allt på att skapa karaktärer som lever sitt eget liv. jag sitter t.ex. här på balkongen, med två nyblannade groggar, om ni förstår vad jag menar. apropå det är detta i sanning en historisk dag! för första gången på 19 år behövde jag inte visa leg på systemet! något att fira bara det. en annan sak som man nog kanske inte riktigt inser hur historisk den är: det där som kanske sker i usa. pratade nyss i telefon med en som till och med grät när valresultatet tillkännagavs. i lilla falun av alla ställen. där de envisas med att lägga 18 miljarder på en sketen gammal rondell, vilket innbeär att den kanske mest trafikerade delen av stan är halvt avstängd för trafik. den som kan gissa hur lång kön var längs myntgatan idag kan skicka in sitt bidrag i kommentarsfältet nedan. första pris: en mosbricka på sibylla, sturegatan. Alt. en valfri tavla målad av MIG. Tre av dem kommer by the way att finnas för allmänt beskådande på höstsalongen, dalarnas museum fr o m nästa helg. vad ger du mig för det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja jag håller helt med! jag säger bara carita och perarne...

Karin sa...

Fan vad kul med tavlurne! Jag måste hem till Falun och spana in dem. Grattis bejben! Det går bra nu!