onsdag 8 oktober 2008

Surbirgitta och telefon OCH hjältedåd för sveriges ekonomi

Hur kunde det ske?
Hur kunde jag glömma birgittas stora dag?
Namnsdag...
Jag bloggade utan att ta upp denna tilldragelse till ytan.
Jag kan bara försvara mig med att jag förknippar birgitta med nunnorna ute på näset. Kan det lindra?

Och
idag brast
det på jobbet.
jag gick resolut
in på datorn och
beställde en ny handsfreetelefon
och en förbindelse med ännu ett år
med telia.(För då fick man telefonen
100 kr billigare)
Nu vill
jag att ni
ska observera att jag
är en titan som håller
den svenska ekonomin uppe
genom att inte fega ur och
hålla bankkrisen om ryggen. Nej,
förstår ni, jag minsann; jag går
ut som en sann nationalräddare och
KONSUMERAR för att kunna rädda vår ekonomi.
Det är sånna våghalsar som jag som kommer att
vända krisen, vi lämnar inte landet, vi står stolt
på vraket med flaggan i topp.

Idag
fick jag
inte heller sitta
vid datorn och igår
satt jag faktiskt för mkt
kan jag erkänna. Det måste nog
bli så att det är totalförbud som
råder under kommande tisdagar. Nu ska
jag försöka att komma härifrån snart så
jag kan viga kvällen till andra intressanta
sysselsättningar såsom badkarsbad och stick och
läsning.

Och
då jag
fått så enormt
positiva reaktioner
på mitt fina mönster
som jag terapiade med
här igår så fortsätter
jag stolt såsom en sann konstnär
och designer, dvs den jag är innerst
inne.... oh storslagna ybermenchen...

2 kommentarer:

Karin sa...

TACK Morrloppan min att du räddar oss ur krisen, frälser oss från ondo med din komsumtion. Och nu kan du ju ringa så lätt, eftersom du har ny bra telefon. Jag sitter här och väntar.

Anonym sa...

ja tänk vad ett så litet bidrag som mitt kan ge!
jag har dock inte fått hem telefonen än. men mitt premiärsamtal ska gå till dig!