lördag 18 oktober 2008

Korså ja!



Ja, Det är grejjer det!
Jag har alltid varit faschinerad av Korså. Alltid och alltid... I alla fall sen man var där nån gång m pappa och farmor när man var lite. Sen var vi där på Skolresa och läger när jag gick i 6an.
Det var fränt med att det varit ett bruk där och att det var fullt i liv där för hundra år sen . nu och när jag gick i sexan är det en rejält avfolkad bygd. Det finns nått trolskt där tycker jag. Man var skiträdd för huset där de la de döda. Det var också lite "fråga chans stämning där den där veckan vi var där.... snorungar som vill va ihop... jag vet att jag var ihop med den fulaste och lite slemmige killen i klassen. när han frågade om vi skulle kyssas. tyckte jag han var skitäcklig och gjorde slut. Jag var svartis för min kompis fick chans på Dan som jag var kär i.
De modoga i klassen sov vid en kolmila en natt. jag låg inne i rummet där fröken låg jag. Tryggast så...
I gamla skolan där fick vi se på filmer om old times och chasmiresmide....

Sen köpte jag en bok om korså " i ord och bild" . Då gick jag i sexan alltså. Det var väl jag och hembygdsvännerna som köpte den...
Många timmar har jag setat och tittat på gamla skolfoton på baran som gick i korsåskola. Drömde o hur de hade det och hur de levde. Jag var väldigt uppe i det där ett tag. Ritade hur eländigt det var osv...

Ja .. så kan det också vara.... på den här bloggen.

1 kommentar:

Karin sa...

men, men... Va??? Korså? Du är ju lite konstig du. Andra ungar i den åldern köpte böcker om hästar, popidoler eller hockeylag, men inte du inte. Haha! Knasfia.