tisdag 21 oktober 2008

Affärside

Oj hundrade inlägget igår.

jägarhunden skrev i kommentarerna till garpenberg om nått ställe i v:a götaland där de hade tantaffär och begravningsbyrå.
Affärerna i sånna här orter är ofta( min erfarenhet) inte så fräsiga. Eller så är det just det de är för de är så... speciella.

Tror det fanns en affär i Mockfjärd som hette "vivåga-kläder" eller nått sånt. man kan på nått vis tänka sig hur tantkläderna ser ut där inne... Men grundarens ide kanske var att sricka ut?

I Ekshärad där pappa och min Lillasyster och hennes mamma bodde hade de en gammeldags fotoaffär där det var kul att gå in som helgnöje. jag fick alltid nått konstigt köpbehov där. kanske behövde jag ett fotostativ till min röda konica pop?
eller sticker som det stog i love you på?

Fredriksberg som man passerar då man åker till Ekshärad, har sin tipperia. det är en korvmoj och tipshörna och kiosk. mkt skralt sortiment dock.
Utanför där har de en fantastisk anslagstavla för bygden.
En gånbg stog där en hemmagjord inplastad lapp där det stog:
Ring så spelar jag som sjutton"
under en bild på en glad farbror som rödbrusigt spelade dragspel.
Jag var glad i flera dar efter¨åt.

Inga kommentarer: