fredag 11 juli 2008

Tunnelbana i Falun


Läste om detta i Fk imorse.
Ganska lustigt.
När jag efter en annan Stockholmsresa när jag var 10 år, kommit hem, satt jag och ritade på en T-bana i Falun.
Jag var redan då orolig över mysko saker och tunnelbanan kvalade lätt in där.
När vi var i Sthlm var jag rädd för att åka men ändå begaistrad. Liksom nutidens gruv, tjernobylfashination... det är samma mekanismer hela tiden...

När jag cyklade lekte jag att jag var ett T-banetåg som stannade på typ:
-Nästa Kopparvallen
-Nästa konsum
men man behövde inte akta avstånd mellan perrong och... cykel...

Kanske måste jag säga att fk har uppmärksammat denna plojgrupp på facebook. Det är alltså inget nytt seriöst förslag av falupartiet...

1 kommentar:

Karin sa...

Såklart har jag varit med i den facebookgruppen! Nog borde man kunna utnyttja gruvgångarna lite till tunnelbanesystem? T-bana till Götgården vore ju toppen!