fredag 11 juli 2008

hemma igen part II






Eftersom jag inte orkar lägga text till varje bild , för det är så meckigt. så ska jag här berätta om den häpnandsväckande och exotiska äventyrsresa jag varit ute på.

I höjd med Vika någonstans var det vägarbete med signalvakter.
Framför oss i kön hade vi en underbar bil med en mamma i en gul fin stor frisyr. barnet i baksätet såg ut att dricka såpbubblor ur en grön smal plastflaska. Jag tänkte direkt tillbaka till sjuttiotalets bilfärder när man låg i hatthyllan och vinkade till folk. Modern i bilen var starkt influerad av rockabillykulturen kan jag även komma ihåg att berätta, alltså hon på bilden.

Vi var på nordiska museet men där var luften så kvalmig så man fick spunk.
På eftermiddagen kom Anneli från uppsala och vi satt på en båt vid slussen, därifrån är ett av korten. Det var mysigt och väldigt SOMRIGT, (som kommit att bli ett honnörsord denna sommar)och ni anar inte vad mysigt det är att sitta nära sin kärestaoch mysa i en semesterkänsla.

Sen åt vi tahi, för det är gott.
Ett av korten visar min fashination för utsikter från höga hus by night, att det är oskarpt och sånna saker kan inte hjälpas.

Dagen efter var det då båttur till Gustafsberg. jag och måns syns bekymrat njuta av vädret på den. Det var en fin tur genom skurusundet. Jag köpte en seconhand stig lindberg assiett, det hade jag råd med.

senare släpade jag med a o m till söder, ( på morgonen gick de utanför svenskt tenn och suktade) så vi fick allihopa våra lystmäten mättade. Jag försökte hålla mig uppdaterad på sofo( om det är så uppdaterande nuförtiden) och de gjorde lika på strandvägen...

Ja jävlar ja, farsan kom och vinkade av oss i sann amerikalinjen anda innan båten till g-berg avgick från nygårdskajjen, (heter så va??) Han vet mitt darriga lynne inför båtfärder...

1 kommentar:

Karin sa...

Var fasen är kortet med den suddiga kvällsutsikten taget? Jag har försökt identifiera men inte lyckats. Tell me!