fredag 27 juni 2008

Bortvalda kort og snuttifiering

Apropå min bildagbok häromdagen. Undrar igentligen hur deagen skulle ha sett ut om jag valt en annan tidpunkt än 20 i att ta korten på. kanske en helt annan verklighet, för vad ni inte fick se då var tex sockerkaksbak, mobilspelande, bokläsande mm.
Det där är ju alltid intressant. vad man väljer att visa tex vilka kort som man sätter in i albumet. tänk ett parallellt album med alla bortvalda kort.

Ensam i fem dagar i sommarlovet har jag varit nu. Jag brukar klaga att jag är så ensam, har inget att göra, kan inte slappna av... ja ni känner igen mina klagovisor.
Men ändå tror jag lite att det är så jag är van, jag kan göra precis vad jag vill, sitta och beggla på balkongen, få ett ryck och åka till konsum och köpa min glass, göra vafan jag vill för stunden. men det blir jäkligt snuttifierat. Det verkar som om jag inte vågar ta en HEL dag till endast ETT projekt. Undrar varför det är så jävla farligt?

1 kommentar:

Karin sa...

Det låter mest tråkigt att ägna en hel dag åt ett enda projekt. Som att städa förråd på vinden eller nåt. Enformigt. Eller som jag då, ligga i soffan en hel dag. Micket, micket tråkigt. Bättre att göra många små saker än ingenting.