fredag 3 juli 2009

twitter

bloggtwitter:

här följer mitt test på hur det är att twittra
( säg... vad gör jag inte för att hålla mig a jour???)
'

9.13 kaffesmak i munnen och småseg i kroppen, det är morgon det.( hur många tecken får man ha i en twittring?)

äh, det där var ju skittråkigt.... jag kör som vAnligt istället.....

Köpte inte "Våtmarker" igår. jag trodde den fanns på pocket. jag får vänta tror jag. man är ju båtägere och då harman inte råd m dyra inbundna böcker.

köpte däremot "svart krabba" av Jerker virdborg på cd, lyssnarbok 40 kr. tror det kan va nått å suga på.
fick shopaholic problem efter att ha varit i stekheta ua så jag gick hem och beställde nån bok med cd om per g s liv i stället på adlibris. den var billig och det var sköna barnbilder från sjuttitalets gessle i den. och jag är ju lite sjukligt fäst vid sjuttiotalsbilder från album...
köpte en deckare också av han skallgrimsson ignarsdottier eller vad han heter, islands svar på mankell...

idag blir det bilresa hem till Fulan. Vi tänkte åla oss nån segare väg än den gängse. Vi trodde vi skulle åka över hedesunda för det är så fint där. men det har blivit nån mygginvasion i uppsala och hur ska det då inte vara i hedesunda?

Vi tänkte stanna å bada både här och där men nu regnar det ...
V i hade även tänkt att besöka det sjuka Dragon gate i Älvkarleby, för det verkar så B. men vi får se...

Nyhetsskörden så här långt: ( har haft morrontv på hela fm... från 07)( a jobbar så därav den tidiga timmen)

Almdedalen: där är det stora ovationer för att man har serverat minderåriga rosevin på seminarier och skit.
Allas vår gudrun tyckte det bibbades betänkligt på dessa meetings. och det på arbetstid- dåligt- ooch ja, det håller jag med om.

Michael J; ska bli nån minnesgrej, 11000 gratisbiljetter släppta. det var ju bra, att inte slå mynt av det.

var det nått mer.... njäääää inte vad jag har noterat. däremot noterade jag igår att miljöpartiets dam i tv igår morse, vet inte va hon heter. hon var morronsvullen i aniktet och hade en mycket skrynklig krage på sin mysoverall.

1 kommentar:

Torr-Ben sa...

Hallo Morr!!!

Ja, jag är som en huggorm....Jag dyker upp ur vinterdvalan nu när solen värmen igen...och hugger på allt....och kanske slingrar mig lite också....

Jag kan skicka "Våtmarker" till dig på posten. Jag vill så gärna att du ska läsa och kommentera....med risk för att vara grov och oförskämd. Jag tänkte på dig genom hela boken....du skulle kunna ha skrivit den....

Miljöpartikvinnan heter Maria Wetterstrand och är näst husguden Gudrun, min favoritpolitiker....Jag träffade henne på Pride förra året och vi hade en pratstund i vårt tält. Hon är uppvuxen i Eskilstuna och är styrelseledamot på högskolan. En mycket trevlig och sympatisk person. Hon är nära vän med min chef och vigde honom och hans pojkvän nyligen. Cooolt! Jag ska jobba i år igen på Pride.